وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان، نشست کتاب‌خوان عفاف و حجاب با حضور بانوان شهر اراک برگزار شدو شش عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت:

درس‍ه‍ائ‍ی‌ از زن‍دگ‍ان‍ی‌ زن‍ان‌ ن‍ام‍دار در ق‍رآن‌ و ح‍دی‍ث‌ و ت‍اری‍خ‌     نوشته: احمد بهشتی   /    ارائه دهنده:  مهسا یحیی بیگی؛    چادر آسمانی   سروده : محمد مهاجرانی   /   ارائه دهنده: مریم نجفی؛    دو ستاره    نوشته: مهری ماهوتی   /    ارائه دهنده: ثنا جمالی؛    دخترم ناهید   نوشته: حسینعلی جعفری    /    ارائه دهنده: مائده هاشمی ؛    راز هدیه خدا در نامه های دخترانه  نوشته: سهیلا صلاحی اصفهانی   /   ارائه دهنده: زهرا فقیهی؛    من زنی انگلیسی بوده ام؟    نوشته: فریبا صدیقی   /   ارائه دهنده: ستایش میرزائی.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۰۸:۴۹
مرضیه بخشنده

با حضور جمعی از پسران نوجوان شهر اراک، نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار شد.

با حضور جمعی از پسران نوجوان شهر اراک، نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار شد و شش عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت.
سلم، تور و ایرج   بازآفرین محمدرضا یوسفی  /    ارائه دهنده: علیرضا امانی؛    دایره‌المعارف تاریخ ایران  نوشته مسعود جوادیان   /   ارائه دهنده: معین ابراهیمی؛    10 قصه از امام رضا‌ علیه‌السلام برای بچه‌ها   به روایت  مژگان شیخی   /  ارائه دهنده: امیرحسین خادمی؛    بنویس خورشید    بازآفرین محمدرضا یوسفی    /    ارائه دهنده: پرهام نعیمی؛   صوفی و چراغ جادو  نوشته ابراهیم حسن‌بیگی   /   ارائه دهنده: امیرمهدی عسگری؛   مثل‌ها و قصه‌هایشان: قصه‌های بهار  نوشته مصطفی رحماندوست   /   ارائه دهنده: امیررضا خادمی.‬‬



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۶ ، ۰۹:۴۲
مرضیه بخشنده

 با حضور اعضای کودک و نوجوان، برنامه کتابخوانی همراه نمایش برای کودکان در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

حمیده مومنی در این خصوص گفت: به منظور انس هرچه بیشتر کودکان با کتابخانه و کتابخوانی، در کتابخانه عمومی شهدای سنجان کارهای متنوعی انجام شده است که در میان آن‌ها کتابخوانی همراه نمایش به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شیوه‌ها، علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.
مسئول کتابخانه شهدای سنجان افزود: در این روش از کتابخوانی، شخصیت‌های اصلی داستان در قالب ماسک های حیوانات کاغذی توسط کتابدار کتابخانه که در کارگاه خلاقیت آموزش داده شده، در اختیار کودکان قرار می‌گیرد تا اعضای علاقه‌مند، با مطالعه کتاب به اجرای نمایش بپردازند و اتفاقات کتاب را از زبان خود، برای دیگر دوستانشان روایت کنند.
وی ادامه داد: در این جلسه با بهره گیری از نمایش به معرفی یکی از کتاب‌های کودک با عنوان «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ؟» سروده افسانه شعبان نژاد پرداخته شد که این برنامه در محیطی شاد و با استقبال وعلاقه بی نظیر اعضای کودک کتابخانه انجام پذیرفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۶ ، ۰۹:۴۱
مرضیه بخشنده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۶ ، ۰۸:۱۱
مرضیه بخشنده

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان و با حضور مادران خانه دار، کارگاه آموزشی مهارت‌های تربیت فرزند در خانواده اسلامی در شهر اراک برگزار شد.

 مومنی فراهانی مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: اگر والدین در تربیت فرزندان درست عمل کرده و شیوه‌های تربیتی صحیح را در دستور کار خود قرار دهند، می‌توانند به آینده ای بهتر برای فرزندان خود امیدوار باشند.
وی افزود: طی این جلسات که به صورت پرسش و پاسخ از کارشناس مربوطه برگزار می‌شود، علاوه بر این که شرکت‌کنندگان از تجربیات یکدیگر در تربیت فرزندان استفاده می نمایند، مادران خانه‌دار با راهکارهای صحیح حل معضلات فرزندان خود نیز آشنا می شوند.
مومنی گفت: همچنین در پایان جلسات کتاب‌های مناسب در رابطه با موضوع جلسه و شیوه‌های صحیح تربیت فرزند به شرکت کنندگان معرفی می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان، مقرر شد کارگاه آموزشی مهارت های تربیت فرزند برای مادران خانه دار، شنبه هر هفته به مدت 2 ساعت در کتابخانه شهدای سنجان برگزار شود.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۶ ، ۰۸:۱۲
مرضیه بخشنده
 به مناسبت هفته گرامیداشت عفاف و حجاب، کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک مراسمی را با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار نمود.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تبیین نقش و اهمیت کتاب دربین مردم، ترغیب جوانان به فرهنگ مطالعه، آشنایی اعضای کتابخانه با کتاب‌های مرتبط با فلسفه حجاب و عفاف و تاریخچه آن در تمدن‌ها و ادیان و ارایه الگوی مناسب حجاب از اهداف این برنامه عنوان شد.
از جمله برنامه‌های اجراشده در این مراسم می‌توان به کارگاه آموزشی عفاف و حجاب اشاره نمود که بر اساس پرسش و پاسخ و مباحثه با حضور اساتید دانشگاهی برگزار شد که با استقبال اعضا همراه بود بطوریکه مقرر شد این کارگاه در هفته های آتی نیز ادامه یابد تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده نمایند.
در ادامه کتاب «شیما» برگرفته از دومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر توسط یکی از اعضا معرفی گردید که حاوی آموزش دوخت روسری و شال حجاب و مد اسلامی بود.
سپس باهمکاری یکی از اعضای فعال 20مدل پوشش روسری و شال حجاب اسلامی از کتاب شیما به دختران و خانم های جوان نمایش داده شد و در پایان با توزیع پوستر حجاب و بروشور کتابخانه در بین شرکت‌کنندگان، بانوان از نمایشگاه کتاب با موضوع حجاب بازدید کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۶ ، ۱۴:۵۲
مرضیه بخشنده

سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

آثار و اهمیت حجاب و عفاف

موفقیت های معنوی:  زنان پوشیده و عفیف و مردان با حیاء و ایمان از بین خود و خدای خود ، خداوند را برگزیده و از بین احکام الهی و خواسته های نفس به احکام الهی رو کرده اند.

مصونیت و آرامش زن :  امنیت و آرامش خاطر از آثار بارز حجاب و حیاء است. انسان در پناه محافظ، احساس آرامش بیشتری دارد، پوشش اسلامی نیز نگهبان زن از نگاههای آلوده و آسیبهای احتمالی است که به زن مصونیت و آرامش می بخشد و هر چه این پوشش کاملتر گردد درصد امنیت وحفاظت آن بالاتر می رود.

سلامت و زیبایی : حجاب اسلامی تجلی زیبایهای معنوی زن است. بدون شک حجاب دینی، زن را از آفات و بیماریهای بسیاری بیمه می کند ومی تواند طراوت وجمال او را پایدار سازد. زحمت حجاب حق بیمه ای است که زن برای حفظ آرامش و سلامت خود می پردازد زیرا حجاب پرده ای است که از ورود تیرهای نگاه سخنان بیهوده ومشکلات دیگر به درون محیط امن او جلوگیری می کند زن بد حجاب آسیب پذیر است وقتی که زن از حجاب دینی خود خارج میگردد آفات فراوانی سلامت او را از بین می برد. حجاب زن را پاینده تر، سالمتر و پاکیزه تر نگاه می دارد.

کاهش مفاسد اجتماعی : پوشیدگی زنان و رفتار متین و عفیف جوانان در اجتماع همواره سدی محکم در برابر وسوسه های شیطانی بوده است. مقایسه آمار جنایات جنسی در جامعه نشان می دهد که زنانی که دارای پوشیدگی ، محجب و عفیف هستند نقش مهمی در کاهش مفاسد اجتماعی دارند زیرا بسیاری از جنایات جنسی، با عفت و پاکدامنی جوانان و حجاب زنان از بین می رود. وقتی که عفت در نگاه و رفتار و کردار وجود داشته باشد هیجانات کاذب که بسیاری از جوانان را گرفتار کرده است نیز از میان می رود وسلامت اخلاقی نیز برجامعه حاکم می شود.

حفظ بنیان خانواده : حجاب و عفاف باعث حفظ بنیان خانواده بوده و نبودش باعث تزلزل خانواده است. یکی از دلایل طلاق وکاهش تمایل جوانان به تشکیل خانواده به دلیل زیاد شدن زنان بد حجاب و بی بند و بار وکم شدن حیاء و عفت در مردان است، زنان، با حجاب خود، هم در تحکیم خانواده شخصی و اعتماد همسر خود نقش دارند و هم در تحکیم خانواده دیگران. از سوی دیگر رعایت حریم عفت و پوشش اسلامی از سوی زنان و مردان یکی از مولفه های سامان دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۶ ، ۰۸:۱۷
مرضیه بخشنده

در نمایشگاه کتاب حجاب کتابخانه شهدای سنجان اراک، پوسترها و طرح های مفهومی از عفاف و حجاب به نمایش گذاشته شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۵
مرضیه بخشنده

وقتی وارد یک کتاب فروشی می شوید کتاب های مختلفی با موضوعات گوناگون وجود دارد. به طوریکه انتخاب یک کتاب مناسب، که هم دارای محتوای قوی بوده و هم با سلیقه شما هماهنگی داشته باشد کار دشواری است. اگر کتابی از جذابیت کافی برخوردار نباشد؛ مخاطب نه تنها از خواندن ادامه آن کتاب دلسرد می شود؛ بلکه حتی ممکن است به طور کلی کتاب خواندن را کنار گذارد.

در سال های اخیر یکی از موضوعاتی که در عرصه کتاب و نویسندگی مورد اقبال قرار گرفته و آثار زیادی حول آن به چاپ رسیده است بحث حجاب است. اگرچه تعداد کتاب هایی با موضوع حجاب و عفاف در بازار بسیار زیاد است. اما همه آن ها از نظر کیفیت و محتوا قابل قبول نیستند. در ادامه،به معرفی ۵ عنوان کتابی می پردازد که در حوزه حجاب و عفاف از محتوای مناسبی برخوردار هستند و هر کدام از این کتاب ها مخاطبان خاص خود را دارد.

 

۱- عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۰۲
مرضیه بخشنده

سامانه الکترونیکی هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی تنها تا پایان روز ۲۰ تیرماه برای ثبت درخواست متقاضیان شرکت در مسابقه فعال است و این زمان تمدید نخواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برای شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تنها تا ساعت ۲۴ امروز ۲۰ تیرماه  فرصت باقی است.

علاقه مندان می توانند برای شرکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می توانند به کتابخانه های عمومی سراسر کشور یا به پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور به آدرس iranpl.ir مراجعه کنند.

سامانه الکترونیکی هفتمین جشنواره کتاب خوانی رضوی تا پایان روز ۲۰ تیرماه برای ثبت درخواست متقاضیان شرکت در مسابقه فعال است و این زمان تمدید نخواهد شد.

گفتنی است، هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف گسترش فرهنگ رضوی و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم (علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام بابرکت دهه کرامت برگزار می‌شود.

طی این دوره از جشنواره ۶ عنوان کتاب در سه بخش‌ کودک، نوجوان و بزرگ‌سال و در موضوع‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) به مخاطبان عرضه شده است.

در بخش کودک، کتاب «۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی، انتشارات به نشر معرفی شده است. کتاب‌های «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی، «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی، منابع معرفی‌شده ویژه بزرگ‌سالان است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۸:۲۳
مرضیه بخشنده

Image result for ‫عفاف و حجاب‬‎

حجاب بالی برای پرواز به سوی خداوند است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۸:۱۲
مرضیه بخشنده

همراه با آموزش کاردستی؛ قصه گویی با موضوع حجاب در کتابخانه شهدای سنجان اراک به مناسبت هفته عفاف و حجاب، کتابخانه شهدای سنجان اراک جلسه قصه گویی کودک با موضوع حجاب برگزار نمود.

در این برنامه مسئول کتابخانه قصه‌هایی مذهبی و شعرهایی پیرامون حفظ حجاب برای کودکان قرائت کرد و سپس به آموزش ساخت ماسک به کودکان با هدف استفاده در اجرای نمایش‌های داستانی پرداخت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۹۶ ، ۱۰:۵۴
مرضیه بخشنده

همزمان با گرامیداشت روز قلم، ۴۰ اثر حوزه دفاع مقدس استان مرکزی با حضور مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، همزمان با 14 تیرماه و گرامیداشت روز قلم، از ۴۰ اثر حوزه دفاع مقدس که در سال ۹۵ و سه ماهه نخست سال جاری به چاپ رسیده است رونمایی شد. 
گزارش تصویری این نشست را اینجا مشاهده کنید.

 آیین رونمایی از چهل عنوان کتاب دفاع مقدس استان مرکزی و تجلیل از نویسندگان و دست اندرکاران کتب دفاع مقدس با حضور محمد حسین کریم پور، معاون ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، سرهنگ احمد یارمحمدی، مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رضا قنبرزاده، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، حجت‌الاسلام قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، علی اکبر احمدی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مصطفی مشایخی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی دیگر از مدیران در سالن همایش بنیاد حفظ آثار برگزار شد.
۲۰ عنوان کتاب کودک با موضوعات و رویکرد داستانی، معرفی شهدای استان به صورت قصه و شعر، ۲۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در حوزه بزرگسالان از جمله خاطرات، زندگینامه شهدای دفاع مقدس، شمال غرب و مدافعان حرم، شهدای روحانی یا رویکرد داستانی و تاریخ شفاهی از جمله محور آثار است.
تقدیر از ۲۸ نویسنده کتاب دفاع مقدس، ۷تصویرگر کتاب کودک، ۲۵ محقق و پژوهشگر، ۲۰ نفر از عوامل ویراستار، صفحه آرا، مصاحبه گر و طراح از دیگر بخش‌های آیین رونمایی از کتب دفاع مقدس بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۶ ، ۰۸:۲۱
مرضیه بخشنده

با حضور جمعی از بانوان فعال قرآنی شهر اراک، کتابهایی با موضوع عفاف و حجاب و همچنین فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک معرفی شد.

این جلسه به منظور ترویج و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کتاب و کتابخوانی در راستای شناساندن هرچه بیشتر این فریضه مهم و تأثیرگذار برگزار شد و در پایان این مراسم، بانوان از نمایشگاه پوستر و کتاب عفاف و حجاب نیز بازدید کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۹۶ ، ۰۸:۱۹
مرضیه بخشنده

نمایشگاه کتاب آسیبهای اجتماعی در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۱۳:۳۴
مرضیه بخشنده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بیست و دومین بسته نورسیده‌ها به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال شد. مجموعه نورسیده‌های ۲۲، با ۷۰ عنوان کتاب در موضوعات متنوعی مانند ادبیات (داستان، شعر، طنز، رمان ایرانی، تاریخ و ادبیات)، روان شناسی (تربیت فرزند، افزایش مهارت در موقعیت‌های بحرانی، سبک زندگی)، دشمن‌شناسی (فتنه و بصیرت، ‌ امریکاشناسی، غرب‌شناسی)، علوم اجتماعی (سیاست، تمدن غرب، اقتصاد)، جغرافیا، علمی، دینی، کودک و نوجوان، طب و تغذیه و سلامت، کتابداری و هنر، برای بهره‌مندی کاربران بر روی سامانه مدیریت کتابخانه‌ها (سامان) بارگذاری و راهی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور شد.

در این بسته، ۲۰ عنوان کتاب در بخش «بیشتر بخوانید»؛ ۲۱ عنوان در بخش «بخوانید» و ۲۹ عنوان کتاب در بخش «بدانید» به مخاطبان معرفی شده است. کتاب‌های گروه اول (بیشتر بخوانید) با معرفی کتاب های مناسب و ارائه جملات کلیدی کتاب، امکان آشنایی بیشتر مخاطب با محتوای آن را فراهم می‌آورد.

گروه دوم، (بخوانید) معرفی آثار تخصصی در حوزه های مختلف است که بیشتر مورد توجه مخاطبان حرفه ای قرار می گیرد. در این بخش مخاطب علاوه بر مشاهده تصاویر و شناسنامه کتاب، خلاصه ای از محتوای آن را نیز مطالعه می کند. 

گروه سوم نیز (بدانید) حاوی اطلاعات کتاب‌شناختی و تصویر جلد آثاری است که به فهرست منابع کتابخانه اضافه شده است.

این بسته‌ها علاوه بر معرفی کتاب‌های تازه‌رسیده به کتابخانه‌ها، محتوای بسیار مناسبی برای بهره‌مندی کتابداران در ارائه مشاوره بهتر به اعضا و مراجعان است؛ همچنین در انجام فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی کتاب‌محور اعم از مسابقات، نشست‌های کتاب‌خوان، جلسات نقد، جلسات جمع‌خوانی و... بهره‌گیری از این فهرست توصیه می‌شود.

«فرزندان ما جواهرند ولی ما آهنگریم»، «نجات فرزند از تفکر منفی»، «من دیگر ما»، «خاطرات حسنعلی خان مستوفی»، «سنگ سلام»، «تاریخ مستطاب آمریکا» «عمرتون چند؟»، «حکایت‌نامه پیامبر»، «هنر کمیک»، «رودخانه‌های بزرگ جهان» و «مجموعه نخودی‌ها» برخی از کتاب‌های معرفی شده در این مجموعه مطالعه است.

برای دریافت نورسیده های ۲۲ اینجــــــا را کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ تیر ۹۶ ، ۰۸:۳۹
مرضیه بخشنده

Image result for ‫عید فطر مبارک‬‎

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۸:۴۳
مرضیه بخشنده

با حضور جمعی از بانوان، برنامه تفسیر قرآن کریم در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

 به همت بانوان فعال قرآنی کتابخانه عمومی شهدای سنجان، مراسم ختم و تفسیر قرآن کریم همراه با قرائت دعای وداع ماه رمضان برگزار شد.
مومنی فراهانی مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: ماه رمضان، ماه آمرزش و پاکی از پلیدی‌هاست که به سبب انس با قرآن و تلاوت آیات آن، انسان احساس سبکی و نزدیکی بیشتر به خدا می‌کند.
وی تصریح کرد: باید با حفظ ارتباط با قرآن و حالات خوب این ماه در بقیه ایام سال باعث تداوم آثار ماه مبارک رمضان و اصلاح سبک زندگی خود بشویم که به‌تبع آن سلامت جسمی و روانی نیز ارتقاء قابل‌توجهی پیدا خواهد نمود.
مومنی گفت: اگر پیامدهای معنوی ماه رمضان را در غیر این ماه حفظ کنیم گویا این ماه پربرکت پایانی نخواهد داشت و وداع با ماه ضیافت خداوند هرگز به معنی وداع با ویژگی‌های ارزشمند این ماه نیست.
گفتنی است همزمان با این مراسم فرزندان بانوان قرآنی جهت شرکت در مسابقه نقاشی جشنواره رضوی تشویق شده و بعد از قصه گویی از کتاب ده قصه از امام رضا(ع)، مشغول کشیدن نقاشی گردیدند.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۶ ، ۰۸:۱۶
مرضیه بخشنده

گاهی دلم برای ازدواج هایی به سبک شهدا تنگ می شود...

 ازدواجی به سبک

🌷شهید ردانی پور....

 که بجای اینکه به فکرِ برگزاری مراسم تجملاتی باشد به فکر رساندن کارت عروسی به حرم حضرت معصومه  بود...

مراقب بود در مجلسش گناه نشود...

آخر حضرت زهرا مهمان ویژه ی مجلسش بود...

 ازدواجی مثل

🌷شهید میثمی...

 که شبِ عقد از همسرش مُهر در خواست کرد تا نماز شُکر بجا آورد‌... میتوانست مثل خیلی های دیگر شب عقد مشغول رقص و بی بند و باری باشد اما فهمید که همسر نعمت خداست و در قبال نعمت باید شکر کرد نه عصیان...

 یا مثلا ازدواجی شبیه به 🌷شهید مدق...

 که همسرش گفت نمیخواهم مهریه ام بیشتر از یک جلد قرآن و شاخه نبات باشد...

او هم میتوانست هزار جور بهانه بیاورد و بگوید مهریه پشتوانه است و حق زن است و ...

  یا دلم برای ازدواجی به سبک 🌷شهیدکلاهدوز تنگ شده...

 که خرید عقد همسرش یک حلقه و یک جفت کیف و کفش بود و مراسم عقدش را خیلی ساده با سی چهل نفر مهمون برگزار کرد...

 یا

🌷شهید محمد ابراهیم همت که زندگی شان را در اتاق کوچکی روی پشت بام شروع کردند!

دریغ از یک چراغ خوراک پزی در اوایل زندگی...

 یا

🌷شهید مهدی باکری که اهل سادگی و از تجملات بیزار؛

که زندگی را در دو اتاق خانه ی پدری شروع کردند!

همراه با وسایل ضروری زندگی که آن قدر کم بود در یک پیکان استیشن جا می شد...

آن روز ها مراسم را ساده میگرفتند در انتخاب همسر به تقوا و دیانت توجه میکردند نه پول و ظواهر...

خدایی عمل میکردند و علوی زندگی میکردند...

 این روزها سخت درگیر تجملات و ظواهر شدیم و معترض هم هستیم که چرا اینقدر طلاق و بدبختی زیاد است...

 ما بجای توجه به "شعائر" الهی

به "ظواهر" دنیوی توجه میکنیم....

 به راستی که همه ی ما میدانیم راه اهل بیت و شهدا چیست ...

و وای به حال ما که میدانیم و اینگونه عمل می کنیم....

 🌷شهدا نگاهی...

🌹🌹🌹🌹🌹

 دریافت کلیپ ازدواج شهدا ..


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۹۶ ، ۰۹:۵۳
مرضیه بخشنده
آغاز یک تابستان داغ با این ۵کتاب

کتاب‌های طرح کتاب‌خوان تیرماه ۱۳۹۶ از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتاب‌های «بهشتی از زبان بهشتی» نوشته فرامرز شعاع حسینی، «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری، «حرفه‌ای (خاطرات مرحوم جواد شریفی راد)» نوشته محمد قاضی، «پرندگان آهنین» نوشته عباس خاراباف و کتاب «قیچی که به دنبال کار می‌گشت» نوشته منیره هاشمی برای طرح کتاب‌خوان ویژه تیرماه ۱۳۹۶ از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور معرفی شد.ادامه مطلب را کلیک نمایی...
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۶ ، ۱۴:۴۱
مرضیه بخشنده