وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کتابخانه شهدای سنجان میزبان نشست کتابخوان خردسالان وکودکان منطقه سنجان شد.


در این نشست خرسالان :مایسا نظری،آیلارقربانی،ستوده سجادی وساسان میرزایی به ارائه کتاب پرداختند.



عکس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۷ ، ۰۹:۵۳
مرضیه بخشنده

بازدید کودکان مقطع پیش دبستانی گلستان منطقه سنجان از کتابخانه شهدای سنجان

کودکان پیش دبستان گلستان به منظور آشنایی با کتابخانه و خدمات ارائه شده به مخاطبین از کتابخانه شهدای سنجان بازدید کردند.
در این بازدید کودکان با بخش‌های مختلف کتابخانه آشنا شدند و کتابدار کتابخانه برای آنان در خصوص ، نحوه عضویت، انواع خدمات و انواع منابع در کتابخانه بویژه بخش کودک توضیحاتی ارائه کرد.واضح است: خواندن کتاب باید در برنامه روزانه افراد از بدو تولد تا بزرگسالی گنجانده شود تا کودکان از همین سنین عادت به مطالعه را فرا گیرند و درکنار مطالعه دروس خود، کتاب‌های غیر درسی را نیز مطالعه کنند.
از بخش‌های جذاب این بازدید اجرای مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخانه کودکان واجرای گریم صورت کودکان  بود که با استقبال آنان همراه بود.



عکس



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۳:۱۹
مرضیه بخشنده

برگزاری جشن هفته کتاب وکتابخوانی به همراه اجرای نمایش عروسکی وبرنامه های شاد ومتنوع با حضور اعضای کودک فعال کتابخانه به همراه خانواده هایشان


ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان هدف اصلی برنامه های کتابخانه شهدای سنجان در هفته کتاب وکتابخوانی در سال97 بود.

متأسفانه جای خوانش کتاب برای کودکان خالی است و این امر باید از سوی والدین و مربیان آموزشی انجام شود. این خوانش کتاب است که به آن‌ها امکان گفت‌وگو را می‌دهد و آن‌ها موضوعات جدیدی را کشف می‌کنند و یا از همین طریق است که آن‌ها می‌توانند لذت کتابخوانی را درک کنند.

جشن هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «حالِ خوشِ خواندن» در کتابخانه شهدای سنجان با حضور اعضاء کودک فعال به همراه خانواده هایشان برگزار شد. شایان ذکر استجشن هفته کتاب  با محوریت قصه گویی، مسابقه  ونشست کتابخوان برگزار شد.

در پایان نیز، از اعضا، فعال تقدیر به عمل آمد وهدایایی به رسم یادبود تقدیمشان گردید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۳:۱۶
مرضیه بخشنده

بازدید دانش آموزان دبیرستان دخترانه حاج حسین کریمی منطقه سنجان از کتابخانه شهدای سنجان به همراه معرفی کتاب


 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، گروهی از دانش آموزان دختر دبیرستان حاج حسین کریمی از کتابخانه شهدای سنجان بازدید کردند.
درطول این بازدید توضیحاتی درباره کتاب، کتابخوانی و کتابخانه به دانش آموزان داده شد و آن ها با روش استفاده از منابع و کتاب های مرجع آشنا شدند.
در این بازدید کتاب های مورد علاقه دانش آموزان در دسترس آن ها قرار گرفت و در پایان نیز هدایایی به رسم یادبود تقدیم آن ها شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۳:۱۴
مرضیه بخشنده


نشست کتاب‌خوان ویژه اساتید وطلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا "س" با همکاری کتابخانه شهدای سنجان در هفته کتاب وکتابخوانی برگزارشد.


 در این نشست که اساتید حوزه علمیه به معرفی کتاب پرداختند،مریم راستین فرمسوول امور فرهنگی حوزه علمیه حضرت زهرا(س)بیان داشت:"امید است با تبلیغ و ترویج کتاب به ویژه از سوی طلبه های جوان و محقق واساتید، شاهد افزایش سرانه مطالعه مفید در کشور باشیم".

در این ئنشست کتابهای ذیل با علاقمندان به اشتراک گذاشته شد.

"اسلام وتربیت کودکان"نوشته:احمدبهشتی،معرفی توسط:مریم راستین فر.

"چگونه به دلبندکوچکمان ادب بیاموزیم"نوشته :سوکاولی،معرفی توسط:فاطمه خاوری.

"مسائل نوجوانان وجوانان"نوشته:سید احمداحمدی،معرفی توسط:زهرا ابراهیمی.

"به نوجوانان گفتناز نوجوانان شنیدن"نوشته:آدل فابر،معرفی توسط:عذری شیرمحمدی.

"نقش مادر در تربیت"نوشته:علی قائمی،معرفی توسط:رضوان بدر افشان.

"نسیم مهر"پرسش وپاسخ کودک ونوجوان"نوشته:حسین دهنوی،معرفی توسط:طیبه طاهری نمک وکوری.


عکس



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۱:۲۴
مرضیه بخشنده

برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با آسیبهای اجتماعی با حضور مدیرکل محترم  نهاد کتابخانه های عمومی استان مرکزی ،معاون امورکتابخانه ها وهمکاریها،رئیس اداره شهرستان اراک وکارشناسان ستاد واداره شهرستان اراک وجمعی از مسوولان  منطقه سنجان

 

کتابخانه شهدای سنجان با برگزاری کارگاه آموزشی «آسیب های فضای مجازی» با هدف مصون کردن نوجوانان از این آسیب ها پذیرای جمعی از اعضای نوجوان این کتابخانه شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا دانشی،مدیر کل محترم نهاد کتابخانه های عمومی استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک آغاز بیست وششمین  دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز فرصت مناسبی برای صحبت کردن درباره کتاب و کتابخوانی است چراکه در ایام برگزاری هفته کتاب وکتابخوانی هستیم. شاید برای شما دانش‌آموزان این پرسش پیش آید که چرا همیشه از کتاب سخن می‌گوییم و این کالای فرهنگی آنقدر مهم است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی با بیان این که کتاب، تجربه‌های مختلف بشر و نسل‌های گذشته را به ما منتقل می‌کند، توضیح داد: انسان عاقل کسی است که از تجربه‌های دیگران استفاده کند و بر دانایی‌ خود بیفزاید. در غیر این صورت یک فرد در طول عمر کوتاه خود چگونه می‌تواند این تجربه‌ها را کسب کند.

آسیبهای اجتماعی بحثی نیست که فقط مربوط به قشر خاصی از جامعه باشد؛ بلکه بحث تلخی است که شاید همه با آن مواجه شویم و برایمان یک دغدغه و درد باشد، لذا ضرورت دارد در این زمینه تمامی نهاد ها و ارگانهایی که می توانند در کاهش این آسیبها نقشی را ایفا نمایند وارد عرصه شده همکاری نمایند.

در این کارگاه مطالبی درباره کلیات و ماهیت فضای مجازی، ، اهمیت و تاثیر گذاری فضای مجازی؛ آسیب شناسی فضای مجازی، آسیب های فردی و جمعی، خشونت گرایی، بلوغ زودرس، اعتیاد اینترنتی، آسیب های خانوادگی نقض حریم خصوصی خانواده و فرد، انزوا طلبی، وابستگی سواد رسانه ای و راهکارهای مدیریت فردی ومدیریت زمان در استفاده از فضای مجازی، چه ببینیم چه نبینیم، چقدر و چگونه ببینیم و کلیدهای تربیت کودک در فضای مجازی توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا موسوی مشاورامورنوجوانان ارائه شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۰:۲۵
مرضیه بخشنده

عکس   

حوزه علمیه حضرت زهرا(س) منطقه سنجان در نشست کتابخوان که توسط طلاب  این حوزه برگزارشدمیزبان نشست کتابخوان این کتابخانه شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۰:۱۴
مرضیه بخشنده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۱۰:۱۰
مرضیه بخشنده