وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

شور حسینی بدون شعور حسینی کامل وکافی نیست، شعور حسینی نیز بی شور حسینی ناقص است. شور و شعور حسینی به مثابه دو بال یک پرنده ای است که برای پرواز کردن و اوج گرفتن به هر دو به یک اندازه نیاز دارد و با یک بال پریدن امکان پذیر نمی باشد.

اگر چه فرق شور و شعور فقط یک "ع" است اما تفاوت بسیار زیادی با هم دارند. حسینیان هم شور را به اندازه و هم شعور را به اندازه توسعه و پرورش می دهند و می دانند که یکی بدون دیگری کافی و کامل نیست. شور حسینی با شعور حسینی آغاز می شود، تا شعورحسینی پیدا نشود و حسین را نشناسی شور حسینی ایجاد نمی شود. مقدمه هر شوری شناخت و شعور است تا حسین را نشناسی برایش اشک نیز نخواهی ریخت. شور و شعور حسینی همزاد و همراه همند، در کنار هم و همپای هم باید قرار گیرند چرا سالیانی است منبر و نوحه در کنار هم مطرح می شوند؟ چرا منبر و مداحی لازم و ملزوم یکدیگر بوده اند؟چرا ابتدا در مراسم حسینی یک واعظ در بالای منبر سخنرانی می کند و سپس یک نوحه خوان در پای منبر نوحه می سراید ؟ چون باید در منبر شعور زاییده شود و مداح نیز با هنر خود شور را با شعور تلفیق نماید. برای اینکه مقدمه و پیش نیاز شور، شعور است.

این دو مقوله با همدیگر اثر هم افزایی نیز دارند هر کس که شعورش بیشتر باشد شورش نیز بیشتر خواهد بود؟ و هرکس شورش بیشتر باشد شعورش نیز افزایش خواهد یافت. مقدمه حب حسین معرفت حسین است، بدون معرفت دوست داشتن معنی ندارد. هر قدر معرفت بیشتر شود دوست داشتن نیز بیشتر می شود و هر چقدر دوستی بیشتر شود معرفت نیز افزون خواهد شد.



Image result for ‫عکس برای شور وشعور حسینی‬‎

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۰۲
مرضیه بخشنده

عکس


همزمان با دومین روز از ماه محرم ،کتابخانه شهدای سنجان میزبان  دختران نوجوان در کارگاه اموزشی "مقابله با آسیبهای اجتماعی (با محوریت موضوع دوست ودوست یابی) با حضور خانم حسینخانی مشاور امور بانوان در کلانتری 16منطقه سنجان شد.

 در این کارگاه آموزشی حسینخانی گفت:"انتخاب‌ دوست‌ در هر مرحله‌ از زندگی‌ مهم‌ است‌ و در دوران‌ جوانی‌ ونوجوانی‌ بسیار مهم‌تر، نوجوان و جوان ابتدای ورود به زندگی اجتماعی می باشد . جوانان و نوجوانان برای رسیدن به استقلال بیشتر که از ویژگی های این دوران است از خانواده دور می شوند و به دوستان روی می آورند . تاثیر که دوستان بر روی شخصیت یک نوجوان و جوان می گذارد بسیار بیشتر از خانواده می باشد . دوست همدم تنهایی های انسان، شریک غمها و شادیها، بازوی یاری رسان در نیازمندیها، تکیه گاه انسان در مشکلات و گرفتاریها و مشاور خیرخواه در لحظات تردید و ابهام است . دوست‌ در دین‌ و اعتقادات‌، رفتار و کردار و زندگی‌ انسان‌ اثر می‌گذارد واساساً معیار و میزان‌ قضاوت‌ دیگران‌ دربارة‌ انسان‌ است .
دوست شایسته یکی از سرمایه های بزرگ زندگی و از عوامل خوش بختی و سعادت انسان محسوب می شود. اگرچه داشتن رفیق خوب و شایسته برای همه طبقات مردم و برای تمام مراحل زندگی لازم است، ولی برای نسل جوان و نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ زیرا جوانان، که در آستانه زندگی اجتماعی قرار گرفته اند، می توانند با کمک دوستان آگاه، دلسوز، شایسته و جوانمرد، شخصیت خود را رشد دهند و استعدادهای خویش را به شکوفایی برسانند.دوست شایسته زمینه ساز پیشرفت و موفقیت نوجوان است و از طریق گفتوگوی علمی و تبادل افکار و اندیشه ها، باعث بالندگی و پویایی انسان می گردد. انسانی که از نعمت دوست پاک و دلسوز محروم است به شکست و نافرجامی گرفتار می آید؛ زیرا کسی را ندارد تا از فکر و اندیشه و مشاوره او استفاده کند و عقل یک نوجوان قادر نیست تمام راهکارها و مصالح زندگی را تشخیص دهد. البته یک دوست بد و فاسد میان دوستان خوب ، همچون میوه گندیده و پوسیده ای است که میان میوه های سالم جعبه قرار داد و همان گونه که این میوه پوسیده می تواند میوه های زیادی را خراب کند ، یک دوست بد نیز می تواند افراد بسیاری را فاسد کند. یک دوست بد می تواند ، نوجوان و حتی جوانان را به راحتی در گرداب بکشد و همراه خود نابود کند .
"

در پایان این کارگاه آموزشی دختران نوجوان پرسشهای خودذ را با مشاور امور بانوان کلانتری در میان گذاشتند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۰۵
مرضیه بخشنده

عکس

در آستانه ماه محرم دارالقرآن منطقه سنجان میزبان نشست کتابخوان کتابخانه شهدای سنجان شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۲۲
مرضیه بخشنده

نتیجه تصویری برای پیام تسلیت ماه محرم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۱۱
مرضیه بخشنده

عکس

همزمان با فصل تابستان واوقات فراغت نوجوانان،کتابخانه شهدای سنجان اقدام به برگزاری کلاس خوشنویسی ویژه بانوان ودختران نوجوان کتابخانه کرده است.

شایان ذکر است این کلاسها در ایام تابستان روزهای دوشنبه از ساعت 10صبح الی12در محل کتابخانه شهدای سجان برگزار می شود.






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۲۳
مرضیه بخشنده

.

عکس عید غدیر خم + عکس نوشته تبریک عید غدیرخم

"عاشقان عیدتان مبارک"

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۱۱
مرضیه بخشنده
الغدیر فی الکتاب و السنة و الادب، نام کتابی در ۱۱ مجلد، از علامه امینی است که در دفاع از حق جانشینی بی‌واسطه امیرالمؤمنین (ع) نسبت به پیامبر(ص) نوشته شده است. هدف نگارنده در این کتاب این است که با انحرافات و تحریف‌هایی که از اوائل نشر اسلام صورت گرفته است مبارزه کند و حق را ثابت نماید.
نویسنده، حدیث غدیر را یقین‌آورترین و متواترترین حدیث منقول از پیامبر(ص) می‌داند. وی بدین منظور سند حدیث را از صحابه و تابعان تا علمای قرن ۱۴ با تکیه بر منابع اهل سنت ذکر می‌کند و تواتر آن را نشان می‌دهد. علاوه بر این تواتر، نویسنده به تفصیل اشعاری از صحابه و تابعان و نس‌لهای بعدی را در تأیید مدعای خود ذکر می‌کند و در خلال این مباحث، به تهمت‌هایی که توسط برخی از علمای اهل سنت بر شیعه وارد شده است قاطعانه و با اسناد مورد قبول نزد آنها، پاسخ می‌دهد. از دیگر مباحث این کتاب، دانش دینی خلفای سه‌گانه و حوادث و امور ناگوار انجام شده به دست آنها است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۰۵
مرضیه بخشنده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح کتاب‌خوان شهریورماه ۱۳۹۷ به معرفی ۴ اثر «غدیر» نوشته علی صفائی حائری از انتشارات لیله‌القدر، «زیبا صدایم کن» نوشته فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «عمود ۱۴۰۰» نوشته علی‌اکبر والایی از انتشارات احیا و «اسمش چیه؟» سروده جعفر ابراهیمی و جمعی از شاعران از انتشارات افق پرداخت.


کتاب خوان شهریور 97

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۵۶
مرضیه بخشنده