وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

به مناسبت هفته کتاب و به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان، جلسه قصه گویی در آموزشگاه گلستان شهر اراک برگزار شد.
در این جلسه دانش آموزان با خدمات کتابخانه و نحوه عضویت آشنا شدند و به منظور جذب و تشویق آنها به مطالعه کتاب، جلسه قصه گویی در بین نوآموزان مدرسه گلستان برگزار گردید و با توجه به استقبال خوب مدیر مجموعه و مربیان، مقرر گردید این همکاری ها ادامه یابد .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۰۸:۵۴
مرضیه بخشنده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۰:۳۴
مرضیه بخشنده

Related image

حضرت علی(ع):یادگیری در کودکی مانند نقاشی و اثرگذاشتن بر روی سنگ است .(بحارالانوار ,ج1,ص224)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۸:۲۳
مرضیه بخشنده
به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با همکاری آموزشگاه ماهان شهر اراک، نشست کتاب‌خوان کودک در کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار شد.
در این نشست «هلوی شکمو و مهمانی کرم‌ها» نوشته هاجر زمانی، توسط محمد متین بوالحسنی؛ «پی‌پر چیزهایی درباره بازیافت یاد می‌گیرد » نوشته حسین فتاحی، توسط محمد مبین بوالحسنی؛ «خرس زرد و خرس سیاه با هم دوست می شوند» نوشته شوکران ائوزکان، توسط ابوالفضل عبدی؛ «آهن و سنگ و شیشه، شیمو چی کاره می‌شه» نوشته محمدکاظم مزینانی، توسط امیرعلی کحالی؛ «گوسفندی که عصبانی بود خیلی عصبانی» نوشته تئوبالد ژوزف، توسط محمد حسین مددی؛ «خرسی خال‌خالی می‌شود: بیمارشدن کودک» نوشته کری وستن، توسط محمدجواد کریمی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۴
مرضیه بخشنده

به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و با همکاری سرکارخانم مرکزی مربی کانون فرهنگی اهل ادب کتابخانه عمومی شهدای سنجان، جلسه شاهنامه خوانی برای دختران نوجوان عضو کتابخانه برگزار شد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۰۸:۵۹
مرضیه بخشنده

Related image

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۰۸:۰۶
مرضیه بخشنده

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان و همکاری سرکار خانم آبائی مربی قرآن ؛ با حضور بانوان قرآنی فعال عضو کتابخانه، کلاس روانخوانی قرآن کریم در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک تشکیل گردید .
در پایان مومنی مسئول کتابخانه به تبلیغ برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و عضویت رایگان اشاره نمود .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۰۸:۵۴
مرضیه بخشنده

کتاب ، مقوله ی بسیار مهمی است. البته من به کارهای هنری ، تصویری ، تلویزیون ، سینما یا از این قبیل چیزها ، خیلی اعتقاد دارم ، اما کتاب نقش مخصوصی دارد. جای کتاب را هیچ چیزی پر نمیکند. کتاب را باید ترویج کرد. ...مردم باید به کتاب خوانی عادت کنند و کتاب وارد زندگی بشود. چندی پیش من دیدم که همین تلویزیون با بعضی از جوانان مصاحبه کرده بود و پرسیده بود که آقا! شما کتاب می خوانید؟ پاسخ داده بودند که : نه! ، اصلا کتاب را جزء ضروریات زندگی نمیدانند!

مصاحبه مقام معظم رهبری با خبرنگار صدا وسیما، نمایشگاه کتاب تهران 72/2/26


                                                                        برشی از کتاب : من و کتاب

من و کتاب pdf

« بسم الله الرحمن الرحیم »

 کتاب حاضر کتابی ارزشمند از بیانات رهبر معظم انقلاب است که توسط دفتر برنامه ریزی انتشارات سوره مهر گردآوری شده است.

موضوعات این کتاب 128 صفحه ای در 6 فصل طبقه بندی شده است:

فصل اول: اهمیت کتاب و کتابخوانی

فصل دوم: من و کتاب

این فصل بسیار شیرین و جذاب مجموعه ای از نظرات رهبر عزیزمان در رابطه با برخی کتابهایی ست که خوانده اند و همچنین خواندن برخی از آن ها را توصیه می کنند.

فصل سوم: نقد وضع موجود

در بخشی آمده: اگر تعداد کتاب زیاد شد،اگر عنوان کتاب زیاد شد، اگرکتاب در همه ی موضوعات مورد نیاز بود، اگر مردم توانستند سؤال ها و استفهام هایشان را در کتاب بیابند و به کتاب مراجعه کنند، یک عالمَ دیگر و ماجرای دیگری خواهد شد! هر جا که با کتاب سر و کاری هست، می بینید که از لحاظ کیفیت روحی و وضع فکری، نسبت به آن جایی که ا ین وضعیت وجود ندارد، تفاوت محسوسی هست.

فصل چهارم: چه باید کرد؟

در بخشی آمده: من حوادثی را به چشم خودم دیده ام که شاید چشم مادی نتوانسته آنها را درک کند ؛ امّا بعد که شما هنرمندان آنها را به نگارش درمی آورید، یا در قالب نمایش نشان می دهید، و یا به زبانِ قصه بیان  می کنید، من آن حوادث را که بازبینی می کنم، می بینم عجب حوادثی بوده است؛ تازه شروع به فهمیدن آن می کنم. لذا به نظر من، نقش هنرمند مسلمان، نقش  فوق العاده برجسته ای است.

فصل پنجم: دست نوشته ها...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۰۸:۲۳
مرضیه بخشنده

جمع خوانی کتابهای کتاب‌خوان ماه آبان در کتابخانه شهدای سنجان با حضور اعضای نوجوان، برنامه جمع خوانی کتاب‌خوان ماه آبان در کتابخانه شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

به مناسبت هفته کتاب، مجموعه کتاب پیامبر و قصّه‌هایش نوشته غلامرضا حیدری ابهری از انتشارات جمال در کتابخانه شهدای سنجان توسط دختران نوجوان شهر اراک جمع خوانی شد.
مجموعه ۵ جلدی «پیامبر و قصّه‌هایش» با روایت ۷۰ قصه جذاب از سیره پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله، کودکان و نوجوانان را به‌گونه‌ای ملموس با فضای زندگی و اندیشه بلند رسول خدا صلی‌الله علیه و آله آشنا می‌کند.
وی افزود: در زندگی سراسر خیر و رحمت رسول مهربانی‌ها، محمّد امین(ص)، ماجراهایی بسیار تأمّل‌برانگیز و عبرت‌آموز رخ داده که هریک می‌تواند مرجعی مفید برای آموزش و یادگیری سبک زندگی سالم قرار گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۰۸:۰۴
مرضیه بخشنده

جشن کتاب با حضور اعضای کودک و مادران نوآموزان و مربیان پیش دبستانی ماهان شهر اراک برگزار شد
در این مراسم پس از آشنایی نوآموزان با بخشهای مختلف کتابخانه و شرایط عضویت آن و معرفی هفته کتاب، کودکان نمایش کتاب جوجه اردک زشت که با عروسکهای دستی کاغذی توسط کودکان فعال کلاس خلاقیت کتابخانه اجرا شد را تماشا کردند و سپس در مسابقه نقاشی به رقابت پرداختند. درپایان ضمن تقدیر از کودکان گروه نمایش و برگزیدگان مسابقه نقاشی و پذیرایی مختصر، مومنی فراهانی کتابدار کتابخانه شهدای سنجان اراک یادگاری های کوچکی به کودکان اهدا نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۲
مرضیه بخشنده
طرح اهدای کتاب
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۶ ، ۰۹:۱۹
مرضیه بخشنده

مسابقه خلاصه نویسی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۶ ، ۰۹:۱۸
مرضیه بخشنده

http://media.iranpl.ir/d/2017/11/08/0/114558.jpg

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۶ ، ۱۳:۵۰
مرضیه بخشنده

مسابقه پویش عکس من و کتاب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۶ ، ۰۹:۱۹
مرضیه بخشنده

مسابقه کتاب خوانی کتاب خلق عظیم پیامبر اعظم (ص)لطفا برای دریافت برگه سوالات و پاسخنامه به کتابخانه عمومی شهدای سنجان مراجعه فرمایید.

و یا برای دانلود فایل پاسخنامه می توانید اینجا را کلیک نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۶ ، ۰۹:۱۹
مرضیه بخشنده

به همت کتابخانه عمومی  شهدای سنجان، نشست کتاب‌خوان خواهران طلاب با محوریت اخلاق در زندگی اسلامی در حوزه علمیه نرجسیه شهر اراک برگزار شد.
در این نشست «آداب الطلاب» نوشته شاکر برخوردار فرید، توسط فاطمه داران؛ «آفات الطلاب» نوشته شاکر برخوردار فرید، توسط عفت عبدلی؛ «ترجمه کتاب الاخلاق » نوشته عبدالله شبر، توسط اشرف محمدی؛ «آداب تعلیم و تعلم در اسلام » نوشته سید محمد باقر حجتی، توسط سمانه عابدی؛ «معراج السعاده» نوشته احمد بن محمدمهدی نراقی، توسط سمیه حدادی؛ «سیره اخلاقی معصومین علیهم السلام» نوشته علی اصغر الهامی نیا، توسط سمیرا قاسمی؛ « زندگی به سبک خورشید: سیری در سیره و سبک زندگانی امام رضا علیه‌السلام» نوشته مهدی غلامعلی، توسط فاطمه عمرانی سنجانی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

گفتنی است، سلسله نشست‌های کتاب‌خوان باهدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها، مدارس و...  برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود می‌پردازند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۶ ، ۰۷:۴۶
مرضیه بخشنده

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان، نشست کتاب‌خوان ویژه مادر و کودک با استفاده از کاردستی های ساخت دست کودکان برگزار شد و شش عنوان کتاب را به اشتراک گذاشت.
بازی با انگشت‌ها   سروده: مصطفی رحماندوست  /    ارائه دهنده: مهسا جعفری همراه با فرزند خود آیلارقربانی؛   
این کتاب تلفیق شیرینی از "شعر"، "بازی"،" قصه" و "نمایش" است که هر کدام ابزار مناسبی برای آموزش به کودکان است. انگشت ها در هر قصه از این کتاب، وارد ماجرای تازه ای می شوند و به بازیگرانی جدید، جاندار و زنده تبدیل می شوند.

این همه تلق و ملق   نوشته : سرورکتبی   /   ارائه دهنده: مرضیه کریمی سنجانی همراه با فرزند خود ستوده سجادی؛ 
"این همه تلق و ملق" داستان یک دوستی است با درونمایه روانشناسی و عاطفی. درختی تنهاست. کسی با او حرف نمی زند... فضای داستان یک فضای سنتی – قدیمی ایرانی است.

چه کار زشتی آخ آخ    نوشته: رودابه حمزه‌ای /    ارائه دهنده: محبوبه کاوه سنجانی همراه با فرزند خود ساسان میرزایی؛
در این کتاب با اشعار ساده و شاد کودکان با راههای حفاظت از محیط زیست آشنا می شوند.

مراقبت از خود  نوشته: محمدرضا شمس /   ارائه دهنده: سارافضلی همراه با فرزند خود محمدرادین فضلی ؛
این کتاب به تصویرگری پیمان رحیمی‌زاده، جلد ۷ از مجموعه کتاب‌های قصه‌های علمی است که به روش‌های دفاعی جانداران گوناگون و چگونگی حفظ سلامتی در آنها می‌پردازد.

امام و بچه آهو   نوشته: محمدکاظم مزینانی /  ارائه دهنده: زهرا مرشدی همراه با فرزند خود محمدامین بابائی ؛
این مجموعه به صورت چهارده جلد مجزا و نیز مجموعه‌ای تک‌جلدی به چاپ رسیده و حاوی اشعار کودکانه و ساده‌ای است که ماجراهایی از زندگانی ائمه معصومین (ع) را شرح می‌دهد.

خرسی به مهدکودک می‌رود؛  دوست پیداکردن کودک    نوشته: کری وستن/   ارائه دهنده: حمیده مومنی فراهانی (کتابدار)
گاهی یک قصه می تواند تاثیری بر زندگی و آینده ی کودک بگذارد که ده ها آموزش از آن عاجز است….این کتاب جلد اول از مجموعه «ماجراهای خرس مهربان و دوستانش» است که با زبانی ساده و روان، داستانی تخیلی را برای کودکان روایت می‌کند و بطورغیرمستقیم مهارت های رفتاری و اجتماعی را به کودک آموزش می دهد .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۷
مرضیه بخشنده

همزمان با فرارسیدن 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مومنی فراهانی کتابدار کتابخانه عمومی شهدای سنجان در مراسم گرامیداشت روز دانش آموز مدرسه شهید هاشمی شهر سنجان شرکت نمود و پس از تبریک این روز به دانش آموزان، به معرفی و توزیع بروشور و تراکت هایی جهت آشنایی آنها با خدمات و شرایط عضویت کتابخانه پرداخت.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۶ ، ۱۲:۵۷
مرضیه بخشنده

Image result for ‫روز دانش اموز 13 آبان‬‎

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۶ ، ۰۹:۲۳
مرضیه بخشنده

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۶ ، ۰۹:۲۸
مرضیه بخشنده