وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

با هدف پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان و همچنین آشنایی با آداب و رسوم کهن ایران زمین، کلاس قصه گویی و کاردستی به مناسبت آخرین روز پاییز در کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار گردید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۶ ، ۰۹:۱۷
مرضیه بخشنده

تابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک به منظور  آشنایی اعضای کودک با فصل های سال اقدام به برگزاری کارگاه ساخت کلاژ با برگ درختان برای این رده سنی نمود.
این برنامه با حضور اعضای فعال کودک و مادرانشان به منظور ارتقای مهارت های فکری و تخیلی کودکان، برگزار شد و با استقبال ویژه ای از سوی والدین  و اعضای کودک این کتابخانه روبرو شد.
هدف از اجرای این برنامه تشویق و ترغیب اعضا و کودکان جهت جذب به محیط کتابخانه و اجرای برنامه خلاق و فعال کردن ذهن بچه ها و پیوند دادن آنها با کتاب عنوان شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۶ ، ۰۹:۳۱
مرضیه بخشنده

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان و با حضور کارکنان ناجا، نشست کتاب‌خوان ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کلانتری 16 منطقه سنجان شهر اراک برگزار شد.
در این نشست «حیا» نوشته ام‍ی‍رح‍س‍ی‍ن‌ ب‍ان‍ک‍ی‌پ‍ور ‌ف‍رد، توسط زهرا حسینخانی؛ «جوان و آرامش روان: م‍ش‍ک‍لات‌، م‍ش‍اوره‌ و درم‍ان‍گ‍ری‌ ب‍ا ن‍گ‍رش‌ اس‍لام‍ی» نوشته ع‍ل‍ی‌ن‍ق‍ی‌ ف‍ق‍ی‍ه‍ی‌، توسط احمد احمدلو؛ «مجموعه پیشگیری از اعتیاد» نوشته علی‌رضا جزایری، توسط محمد جعفری؛ «پلیس و آموزش همگانی» نوشته محسن سهل آبادی، توسط علیرضا بابایی؛ «دانستنی های سیاسی ویژه جنگ نرم» نوشته سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، توسط مجتبی رضائی راد؛ «زبان تن: راهنمای تعبیر اشاره‌ها و حرکات بدن»  نوشته سام‍ی‌ م‍ول‍کو ترجمه ام‍ی‍د ن‍وری ‌خ‍واج‍وی‌، توسط معین فرجی پور با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.
گفتنی است، سلسله نشست‌های کتاب‌خوان باهدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها، مدارس و...  برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود می‌پردازند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۶ ، ۰۹:۳۳
مرضیه بخشنده

همزمان با فرارسیدن میلاد پیامبر اعظم(ص)؛ جشن وحدت با حضور اعضای کودک و مادران و نوآموزان پیش دبستانی گلستان و مربیان ایشان در کتابخانه عمومی شهدای سنجان برگزار شد.
در این مراسم پس از آشنایی نوآموزان با بخشهای مختلف کتابخانه و شرایط عضویت آن و معرفی هفته وحدت، به تماشای نمایش کتاب جوجه اردک زشت که با عروسکهای دستی کاغذی توسط کودکان فعال کلاس خلاقیت کتابخانه اجرا گردید، نشستند  و سپس در بخش کودک کتابخانه برایشان جلسه قصه گویی اجرا گردید .
درپایان ضمن تقدیر از کودکان گروه نمایش و پذیرایی مختصر ؛ مومنی فراهانی کتابدار کتابخانه یادگاری های کوچکی به کودکان اهدا نمود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آذر ۹۶ ، ۰۹:۰۴
مرضیه بخشنده

به مناسبت هفته وحدت و آشنایی و معرفی کتاب‌های مفید و آموزنده با محوریت شخصیت والای حضرت محمد(ص)، نشست کتاب‌خوان پیامبر اعظم(ص) در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.
در این نشست «خلق عظیم پیامبر اعظم» نوشته علی احمدی‌خواه، توسط فاطمه عمرانی سنجانی؛ «آنک آن یتیم نظر کرده» نوشته محمدرضا سرشار، توسط راحله عزیزی؛ «الگوی نیکو : آداب زندگی پیامبر اعظم(ص)» نوشته محمد صمدی‌خوشخو، توسط اکرم نوری؛ «پیامبر امی»  نوشته مرتضی مطهری، توسط فاطمه شکری سنجانی؛ «راه محمد(ص) پیغمبر خاتم» نوشته رضا صدر، توسط زهرا کمانی؛ «حکایت‌نامه پیامبر» نوشته غلامرضا حیدری‌‌ابهری‌، توسط حمیده مومنی فراهانی مسئول کتابخانه شهدای سنجان با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.
گفتنی است، سلسله نشست‌های کتاب‌خوان باهدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها، مدارس و...  برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود می‌پردازند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آذر ۹۶ ، ۰۸:۰۲
مرضیه بخشنده

Image result for ‫میلاد رسول‬‎

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آذر ۹۶ ، ۱۰:۰۲
مرضیه بخشنده

Image result for ‫هفته بسیج مبارک‬‎امام روح‌الله
افتخارم این است که خود بسیجی‌ام
بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند.
من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام… خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دل‌نشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید و الّا هرلحظه باید منتظر حادثه ماند. بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد.

(صحیفه امام، ج 21، ص 194 و 195)
آخرین پیام امام خمینی (ره) به بسیجیان به مناسبت هفته بسیج

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۶ ، ۰۸:۰۴
مرضیه بخشنده

با حضور دختران نوجوان شهر اراک، کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب» در کتابخانه عمومی شهدای سنجان معرفی و جمع خوانی شد.
قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب مجموعه کتابی است به قلم مهدی آذر یزدی که در آن، داستان‌های کهن را برای کودکان و به زبان کودکانه، بازنویسی کرده است. او اولین نویسنده‌ای است که در ایران به فکر نوشتن داستان برای کودکان و نوجوانان افتاد. به همین دلیل است که عنوان «پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران» را به او داده‌اند.
مجموعه «قصه های خوب برای بچه های خوب» شامل هشت جلد: «قصه های کلیله و دمنه»، «قصه های مرزبان نامه»، «قصه های سندباد نامه و قابوس نامه»، «قصه های مثنوی مولوی»، «قصه های قرآن»، «قصه های شیخ عطار»، «قصه های گلستان و ملستان» و «قصه های چهارده معصوم (ع)» می باشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آذر ۹۶ ، ۱۰:۵۶
مرضیه بخشنده

کتابخوان آذر

کتاب‌های «این نقش‌ها واقعی است» و «ماهی‌ها پرواز می‌کنند» برای گروه سنی بزرگسال و «قنات، مظهر روشنایی» و «کوچک جنگلی» برای گروه سنی نوجوان در قالب طرح کتاب‌خوان ماه آذر ۱۳۹۶ برای استفاده علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهار کتاب‌ «این نقش‌ها واقعی است» با موضوع آشنایی با نقش افراد در نظام خانواده، نوشته سید مهدی خطیب، «ماهی‌ها پرواز می‌کنند» با موضوع حج، نوشته مریم بصیری، داستان نوجوان «قنات مظهر روشنایی» با موضوع آشنایی با فواید قنات و کاریز نوشته محمدرضا افضلی و «کوچک جنگلی» درباره مبارزات و زندگی سردار جنگل نوشته امیرحسین فردی، برای طرح کتاب‌خوان ویژه آذر ۱۳۹۶ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شدند.


ماهی‌ها پرواز می‌کنند

مریم بصیری

انتشارات کتاب جمکران/ ۳۱۱ صفحه


قنات، مظهر روشنایی

محمدرضا افضلی

شرکت انتشارات فنی ایران/ ۳۲ صفحه


کوچک جنگلی

امیرحسین فردی

قدیانی/ ۲۴۰ صفحه


این نقش‌ها واقعی است: نقش‌های زناشویی

سید مهدی خطیب

انتشارات مؤسسۀ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) / ۵۵ صفحه


گفتنی است طرح کتاب‌خوان ماه توسط کتابخانه‌های عمومی با هدف تبیین منویات رهبر معظّم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور اجرا می‌شود.

در طرح کتاب‌خوان ماه، برای هر ماه ۴ عنوان کتاب از بین کتاب‌های تازه منتشر شده، برای اقشار و سلایق گوناگون مردم و در موضوعات و مناسبت‌های متنوع مانند (سبک زندگی ایرانی اسلامی، ازدواج، تربیت فرزند، اخلاق اجتماعی، خانواده، سلامت، کودک و نوجوان، علمی و دینی و...) انتخاب و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و تحقق دیگر اهداف طرح، کتاب‌ها در قالب‌ها و روش‌های مختلف نظیر پوستر، خلاصه‌نویسی، کتابچه، فلش و کلیپ، معرفی شده و با محوریت آن ۴ کتاب فعالیت‌های کتاب‌ محور متنوعی مثل جلسات نقد کتاب، مسابقات کتابخوانی و... انجام‌ می‌گیرد.

علاقه‌مندان برای حضور در جلسات نشست کتاب‌خوان می‌توانند به نزدیک‌ترین کتابخانه محل خود مراجعه کنند.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آذر ۹۶ ، ۰۸:۰۰
مرضیه بخشنده