وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

۱۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

به مناسبت دهه امامت و ولایت، نشست کتاب‌خوان «غدیر خم» در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.
در این نشست «غدیر درس زندگی» نوشته رضا اخوی، توسط فاطمه عمرانی سنجانی؛ «ندای آسمانی غدیر» نوشته محمدباقر انصاری، توسط نفیسه کلانتری؛ «جلوه‌های غدیر» نوشته محمدرجاء‌ واعظی، توسط میترا سمیعی؛ «امام علی و پرنده» نوشته نوری ایجادی، توسط زهرا فقیهی؛ «بعد از خورشید» نوشته محمد حسین فکور، توسط ستایش باقری و «سفر به سرزمین غدیر خم» نوشته مهدی وحیدی صدر، توسط مهسا قربانی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

گفتنی است، سلسله نشست‌های کتاب‌خوان باهدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها، مدارس و...  برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود می‌پردازند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۲۹
مرضیه بخشنده


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی طرح «با هم بخوانیم» عصر یکشنبه ۱۹ شهریور ماه با حضور مهردخت وزیر پور، عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد و همچنین ۱۰۲ کتابدار از کتابخانه‌های عمومی منتخب از سراسر کشور، در مجتمع رفاهی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

در این مراسم مهردخت وزیرپور، با ابراز خرسندی از برگزاری این دوره آموزشی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف ما در نهاد، پرورش و هدایت کودکان سراسر کشور بوده که امروز با طراحی و اجرای چنین برنامه‌های مفیدی شاهد هستیم که تلاش همه ما در مجموعه نهاد و کتابداران در کتابخانه‌های عمومی در حال ثمر دادن است.

این عضو هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور با تقدیر از اقدامات دبیرکل نهاد در توجه به اجرای طرح‌های کاربردی در حوزه ترویج کتابخوانی و همچنین توجه به ارتقاء مادی و معنوی جایگاه کتابداران در جامعه ادامه داد: امیدوارم برگزاری این دوره‌ها به توانمندی هرچه بیشتر کتابداران برای پرورش و هدایت کودکان ایران منجر شود و کتابداران به عنوان سفیران شایسته نهاد در سراسر کشور برای دستیابی به توسعه فرهنگی تلاش کنند.

حضور کتابداران ۳۱ استان‌ در طرح «با هم بخوانیم»

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل فرهنگی نهاد نیز در این نشست با اشاره به برخی ویژگی‌های طرح «با هم بخوانیم» گفت: این طرح و این دوره آموزشی شاید اولین دوره‌ای باشد که در آن بدون استثنا از همه استان‌ها حداقل یک یا دو نماینده حضور دارد؛ ۱۰۲ کتابداری که قرار است با آموزش‌هایی که می‌بینند، بیش از هزار و ۲۰۰ عضو فعال را در این طرح پوشش دهند.

وی پیشینه اجرایی موفق، تمرکز بر رده سنی ۹ تا ۱۲ سال، انتخاب کتابداران با انگیزه و فعال و برخورداری از یک سیر مطالعاتی مفید را از دیگر ویژگی‌های شاخص این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی، آماده اجرا در ۱۰۲ کتابخانه عمومی در سراسر کشور است.

طرح «با هم بخوانیم» با پشتوانه پیشینه اجرایی موفق

ادامه این مراسم با صحبت‌های امین پورفرزادی، مجری طرح «با هم بخوانیم» از مجموعه جهادی انفاق ثلث همراه بود. پورفرزادی با اشاره به پیشینه اجرایی این طرح گفت: این طرح نزدیک ۲ سال در مناطق محروم استان کرمان با هدف ترویج کتابخوانی برای گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال با موفقیت اجرا شد که ما در این طرح علاوه بر ترویج کتابخوانی به دنبال ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی بودیم.

وی افزود: برای اینکه در این طرح، مطالعه و کتابخوانیِ مخاطبان به عادت تبدیل شود، همراهی آگاهانه کتابداران را می‌طلبد. به همین دلیل کتابداران در این دوره آموزشی با برخی مهارت‌ها و آگاهی‌های حوزه کتابخوانی آشنا می‌شوند. در اجرای این طرح یک تجربه ۳ ماهه را در کنار هم خواهیم داشت که ما در کارگروه اجرایی طرح و همکاران نهاد در کنار شما کتابداران خواهند بود.

لازم به ذکر است کارگاه‌های و کلاس‌های آموزشی درنظر گرفته شده برای این طرح، طی روزهای دوشنبه ۲۰ و سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه برگزار خواهد شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۳
مرضیه بخشنده

با حضور علی اکبر احمدی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد و از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۱۵
مرضیه بخشنده


مسابقه بزرگ کتابخوانی خطبه پیامبر در غدیر خم

  کتابخانه عمومی شهدای سنجان به مناسبت عید بزرگ ولایت عید غدیر خم مسابقه کتابخوانی خطبه پیامبر در غدیر خم را برگزار می کند. علاقمندان می توانند جهت شرکت در مسابقه و دریافت کتاب به کتابخانه مراجعه نمایند.

  
 
 
 
 
مهلت تحویل کتاب و پاسخنامه :تا چهارشنبه 22 شهریور ماه 96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۱۹
مرضیه بخشنده

Image result for ‫عید غدیر مبارک‬‎

باعلی از یاعلی یک نقطه کم دارد ولی یاعلی گفتن کجا و باعلی بودن کجا !؟؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۵۸
مرضیه بخشنده

کتاب "علی علیه السلام جانشین به حقّ پیامبر"

کتاب غدیر

نویسنده

دکتر نادر فضلی

توضیحات

در این کتاب می خوانیم علی علیه السلام جانشین به حقّ پیامبر صلی الله علیه و آله

داستان حضور ولایت علی علیه السلام در جای جای وصایت نبی صلی الله علیه آله است .

این کتاب از زبان امیر المؤمنین علیه السلام نقل شده است . آن حضرت داستان هایی را از صدر اسلام ، همچون بعثت پیامبر صلی الله علیه وآله چگونگی ایمان آوردن خود ایشان به اسلام ، حیله های یهودیان و منافقان برای بر هم زدن وحدت مسلمین ، داستان سدّالابواب و.... بیان می کنند و همچنین وقایعی را از جریان غدیر و دوران تلخ بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه وآله تشریح می فرمایند. بخش آخر کتاب نیز به طور مفصّل حدیث منزلت را مورد بحث و بررسی قرار داده است.


موعود غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

اصغر صادقی

ناشر

آفاق

توضیحات

بخش اول این کتاب راجع به سندیت خطبه ی غدیر در منابع مختلف شیعه و سنی و ذکر تعداد این منابع پرداخته است. فرازهای مختلف خطابه را مورد بررسی قرار داده و در مورد بار توحیدی فراز اول ، نازل شدن آیه ی تبلیغ ،

معرفی امام علی علیه السلام و... توضیح داده است. در این نوشته، به توضیح حدیث ثقلین نیز پرداخته شده و آن را در زمان ما اثبات می کند و نتیجه می گیرد که باید همراه ثقل اکبر ( قرآن ) ثقل اصغر نیز قرار بگیرد

که در زمان ما حضرت مهدی علیه السلام می باشد. در بخش های بعدی به بررسی واژه ی نور در آیات و روایات پرداخته و سپس با تبیین سیمای حضرت مهدی ارواحنا فداه در خطبه غدیر و با استفاده از فرمایش رسول خدا صلی الله علیه وآله باز ستاننده حقوق ائمه علیهم السلام معرفی می نماید خلاصه آن که پیامبر صلی الله علیه و آله در روز غدیر ، مبعوث غدیر را معرفی و با نوید به موعود غدیر اوضاع زمان ظهور را تشریح فرموده اند.


برکه ای بر فلک نازد

کتاب غدیر

نویسنده

یحیی مقدسان

توضیحات

در این کتاب داستان غدیر از ابتدا تا انتها در ده بخش ـ که از کتاب اسرار غدیر برگرفته است ـبه صورت ادبیات داستانی بازگو شده است.


همیشه درخشان

کتاب غدیر

نویسنده

سید خلیل سیدزاده

ناشر

عهد

توضیحات

این کتاب حاوی 18 مقاله مستقل در مورد واقعه غدیر است.این مقالات با وجود مستقل بودن، ارتباط موضوعی و مفهومی با هم دارند. مقالات به یاد واقعه غدیر نگاشته شده است.3 مقاله اول این کتاب، شرح واقعه غدیر و 15 مقاله دیگر گفتگوی غدیر و کعبه می باشد و این مهم ترین نکته کتاب می باشد که به زبانی ادبی و در قالب مناظره در آمده است.

در جریان این گفتگو و مناظره سخن به این جا می رسد که وارث اصلی غدیر،حضرت مهدی علیه السلام می باشند که با ظهورشان از مظلومیت غدیر خواهند کاست.


نسیم غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

حسین اثنا عشری

ناشر

منیر

توضیحات

این کتاب شامل ترجمه و شرح 48 حدیث پیرامون فضائل امیر المومنین علیه السلام و شیعیان آن حضرت است است.این احادیث از کتب معتبر و دست اول شیعه و سنی جمع آوری شده و به مناسبت روز غدیر منتشر گردیده است.


ندای آسمانی غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

محمد باقر انصاری

توضیحات

ندای آسمانی غدیر ، مقدّمه ، متن و ترجمه ای است از بزرگترین سخنرانی تاریخ اسلام یعنی خطابه ی پیامبر صلی الله علیه و آله در میعاد گاه غدیر.

این کتاب به همان سبک کتاب " خطابه غدیر " از همین نویسنده می باشد

که در ابتدا به بیان مقدّمه ای از واقعه ی غدیر می پردازد و سپس در باره ی کیفیت سخنرانی پیامبر صلی الله علیه و آله در یازده بخش و شرح مختصری از هر یک و نیز متن عربی وفارسی خطابه به همراه اسناد و مدارک آن ، مطالبی ارائه میدهد.


بلند ترین داستان غدیر

کتاب غدیر

نویسنده

محمد رضا انصاری

توضیحات

نثر این کتاب به صورت پرسش و پاسخ بین یک جوان ایرانی و صحابی پیامبر صلی الله علیه و آله است به صورتی ساده، امّا کوبنده که به آشکار کردن حقایق کتمان شده ی غدیر و برنامه ریزی اصحاب سقیفه برای کتمان آن ،

از لحظه ی شکل گیری واقعه ی غدیر تا زمان راوی (ماجرای دو صحیفه ی ملعونه ، نقش عایشه در این جریانات و...) به نحوی روشن ، کامل و بی پروا می پردازد . ویژگی خاصّ این کتاب ، جدا از صراحت در نقل حدیث راوی ،

ذکر منابع آن و شرایط زمانی و مکانی راوی حدیث، توسط نویسنده ی کتاب می باشد.


خطابه‌ غدیر در آیینه‌ شعر

کتاب غدیر

نویسنده

سید حسین حسینی

ناشر

منیر

توضیحات

در این مجلد مجموعه ای از اشعار برخی از شعرا در ترجمه متن کامل

یا قسمتهای برگزیده از خطبه غدیر آمده است که در نوع خود منحصر به فرد می باشد.


برکه ی خوشبختی

کتاب غدیر

نویسنده

حسن تاجری

ناشر

آفاق

توضیحات

در این کتاب که به سبکی داستانی است، داستان غدیر را با آغاز رسالت در هم می آمیزد و سپس به شرح وقایع حجه الوداع و روند شکل گیری واقعه غدیر در آن می پردازد که زبان ساده و لحن داستانی آن برای آشنایی بسیاری از نوجوانان و نا آشنایان با جزئیات واقعه ی غدیر ، سودمند می باشد.این کتاب با تصاویری زیبا ، واقعه ی غدیر را به ما نمایانده است .

تصاویری که ترسیم این جریان تاریخی را در ذهن مخاطب ملموس تر می سازد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۵۳
مرضیه بخشنده
با حضور جمعی از کودکان و مادران، کارگاه خلاقیت و شعرخوانی در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.
در این جلسه مومنی فراهانی مسئول کتابخانه شهدای سنجان کتاب «علی کوچولو و پروانه» یازدهمین جلد از مجموعه شعرهای شیرین برای بچه‌ها متضمن هفت شعر کودکانه از سروده‌های اسدالله شعبانی که برای گروه سنی الف و ب در صفحات مصور و رنگی به چاپ رسیده است را برای اعضا معرفی کرد.
در ادامه نیز برخی از شعرهای زیبای این کتاب از جمله "علی کوچولو گم شده بود"، "علی کوچولو و پروانه" و ... برای بچه ها خوانده شد.
مسئول کتابخانه شهدای سنجانگفت: اشعار کودکانه این کتاب مانند داستان های کوتاه و جذاب هستند که با کلماتی آهنگین بیان شده و با تصاویری شاد کودک را جذب می نماید.
وی خاطرنشان کرد: قصه‌گویی و شعر خوانی برای کودکان از جمله راه‌های ترویج کتابخوانی و علاقه‌مند سازی کودکان به مطالعه می‌باشد و در پایان نیز به منظور تقویت هوش و خلاقیت در کودکان با همراهی مادران خویش به کلاژ یا تکه چسبانی طرح پروانه پرداختند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۴۸
مرضیه بخشنده

به مناسبت هفته دولت و در راستای آشنایی اعضای کتابخانه با شخصیت شهید رجایی، کتاب «خلاصه خوبی‌ها؛ ناگفته‌های زندگی شهید رجایی» که به کوشش غلامعلی رجایی از سوی انتشارات موسسه نشر و تحقیقات ذکر به بازار کتاب عرضه شده، باحضور بانوان فعال کتابخانه شهدای سنجان اراک معرفی و خلاصه هایی از آن بیان شد.
مسئول کتابخانه شهدای سنجان گفت: این مجموعه حاصل یک صد مصاحبه منتشر نشده با کسانی است که سال‌ها با شهید محمد علی رجایی انس و الفت و رفت وآمد داشتند .
مومنی افزود: فصل اول کتاب به«دوران نوجوانی» آن زنده یاد اختصاص دارد و در فصل دوم و سوم هم خواننده شهید رجایی را «در خانه» و «در محفل خویشاوندان» می‌بیند و خاطرات همسر گرامی آن شهید و اقوامش را درباره رفتار و سلوکش در منزل و با افراد فامیل  می‌خواند. این بخش کتاب از جمله خواندنی ترین بخش‌های کتاب به شمار می‌رود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۲۱
مرضیه بخشنده

در روز عرفه، دست های خود را به سوی آن بی نیاز بالا می بریم
و پیوسته دعا می کنیم: خدایا! غروب این روز را با غروب گناهانمان یکی گردان . . .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۵۵
مرضیه بخشنده

نشست کتاب‌خوان ویژه ادبیات داستانی با هدف معرفی داستان‌های ارزشمند و با حضور جمعی از بانوان جوان، در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «پنجشنبه‌ فیروزه‌ای» نوشته سارا عرفانی، توسط الهام عبدالحسینی فیجانی؛ «میراث خانوم بانو» نوشته لیلا رضایی، توسط اکرم عبدالحسینی فیجانی؛ «غزل» نوشته جمشید طاهری، توسط فاطمه بندی؛ «درنا» نوشته ندا بشردوست، توسط حانیه میرحسینی؛ «نفر تی تی: ملکه ابدی» نوشته موران میچل و ترجمه شهکام جولایی، توسط پریسا همتی و «مهر و مهتاب» نوشته تکین‌ حمزه‌لو، توسط پریسا خسروانی معرفی و با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

گفتنی است، سلسله نشست‌های کتاب‌خوان با هدف بهره‌مندی از کتاب برگزار می‌شود و طی این جلسات علاقه‌مندان، تجربه خود را از خواندن کتاب با حاضرین به اشتراک می‌گذارند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۱۳
مرضیه بخشنده

به مناسبت هفته دولت و با هدف آشنایی نوجوانان با زندگی و خط مشی و کارهای با ارزش شهیدان رجایی و باهنر، کتاب شهید باهنر نوشته مرجان فولادوند از انتشارات مدرسه در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک توسط دختران نوجوانان جمع خوانی شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۳۳
مرضیه بخشنده

۴ کتاب ویژه طرح کتاب‌خوان ماه شهریور معرفی شد

چهار کتاب «پوتین‌های مریم» خاطرات مریم امجدی، «آسمان چهارم» رمانی درباره غدیر خم، رمان نوجوان «لالایی برای دختر مرده» و «تاریخ مستطاب آمریکا» در قالب طرح کتاب‌خوان ماه شهریور ۱۳۹۶ برای استفاده تمامی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، چهار کتاب‌ «پوتین‌های مریم» خاطرات مریم امجدی نوشته فریبا طالش‌پور، «آسمان چهارم» رمانی درباره غدیر خم نوشته فریبا کلهر، رمان نوجوان «لالایی برای دختر مرده» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی و «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی برای طرح کتاب‌خوان ویژه شهریور ۱۳۹۶ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شدند در ادامه مطالب بیشتر بخوانید . . . . .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۱۸:۰۲
مرضیه بخشنده

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان نشست کتاب‌خوان ویژه مادران و کودکان شهر اراک برگزار و هفت عنوان کتاب با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت.

کتاب‌های «در این نشست رفتم بالا انار بود»،«رفتم بالا سیب بود» و «رفتم بالا مورچه بود» سروده‌ ناصر کشاورز در این نشست توسط رحیمه صفری جمال‌آبادی، سمیه سادات رضایی و فاطمه بندی با تصویرگری آزاده معزی معرفی شد.

کشاورز در این مجموعه اشعار درباره‌ اشیا‌‌ و موضوعات مناسب بچه‌ها با نگاهی بازیگوش و کودکانه سروده است، خیال در این شعرها کودک را با خود به فضایی فانتزی می‌برد و با نگاهی نو دنیای اطراف را به او نشان می‌دهد.

این مجموعه از شعرهای ناصر کشاورز، شاعر صمیمی کودکان ایران و سرشار از بازیگوشی کودکانه است، این شعرها هم به کودکان لذت می‌دهد و هم ذهن آنان را به دنیاهای نو باز می‌کند.

کتاب «بازی با انگشت‌ها» سروده مصطفی رحماندوست توسط مرضیه محمدی دعوت شد.

این کتاب تلفیق شیرینی از شعر، بازی، قصه و نمایش است که هر کدام ابزار مناسبی برای آموزش به کودکان است، انگشت‌ها در هر قصه از این کتاب، وارد ماجرای تازه‌ای می‌شوند و به بازیگرانی جدید، جاندار و زنده تبدیل می‌شوند.

 راهنمای اجرای هر بازی در هر صفحه با حروف کوچک‌تر آورده شده است و هر قطعه شعر همراه با روش قصه‌گویی، چگونگی انجام آن بازی را در اختیار مادر، پدر، آموزگار یا مربی کودک قرار می‌دهد.

در دست گرفتن دستان کودک توسط مادر یا مربی، ارتباط روحی و عاطفی میان آن‌ها را قوت می‌بخشد که وجود این ارتباط از نیازهای مهم در رشد عاطفی کودک به‌ ویژه گروه سنی الف و ب به شمار می‌رود.

 شنیدن همزمان قصه و بالا و پایین بردن انگشتان کودک ضمن بازی، سبب تقویت قدرت عضلات و مفاصل او می‌شود و میان حرکات انگشتان دست و تجزیه و تحلیل مغز کودک، ارتباط و هماهنگی ایجاد می‌کند.

کتاب «شعرهایی برای دختر بچه‌ها» سروده‌ مریم اسلامی نیز در این نشست توسط سما بیگی معرفی شد.

این کتاب دارای شعرهای زیبا و آهنگین دخترانه است که با ریتم شادی که دارد می‌تواند لحظاتی خوش را برای خواننده به ارمغان آورد.

«می‌می‌نی الهی بد نبینی» سروده‌ ناصر کشاورز نیز توسط مرضیه رضایی معرفی شد.

مجموعه کتاب‌های «می‌می‌نی» قصه‌های منظومی از بچه میمونی بازیگوش و شیرین است. در هر کتاب مشکلی رفتاری از «می‌می‌نی» سر می‌زند و یا حادثه‌ای برای او پیش می‌آید که در نهایت تجربه‌اش بیش‌تر می‌شود.

در این کتاب «می‌می‌نی» با کبریت بازی می‌کند و با خطر آتش آشنا می‌شود.

در این نشست همچنین کتاب «قابلمه‌ای که خسته شد و شش قصه‌ی دیگر» نوشته فروزنده خداجو توسط حمیده مومنی معرفی شد.

این مجموعه شامل قصه‌هایی برای کودکان ۶ تا ۱۰ سال است که هر کتاب شامل هفت قصه با تصاویری رنگی و زیباست، هر جلد از کتاب‌های این مجموعه برای یک هفته در نظر گرفته شده‌اند و مجموعه کامل آنها یک سال را در بر می‌گیرد.

از جمله ویژگی‌های این مجموعه ایرانی بودن هر 365 قصه‌ است، دو داستان‌هایی که هریک از آنها در حال و هوا و موقعیت‌های متفاوتی شکل گرفته‌اند.

قصه‌هایی که گاهی زندگی پرنده‌ها و دیگر ساکنان جنگل و گاهی گوشه‌‌ای از زندگی اشیایی همچون میز و صندلی را به تصویر می‌کشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۴
مرضیه بخشنده

Image result for ‫روز ازدواج امام علی‬‎

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۰۸:۳۵
مرضیه بخشنده