وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

با حضور مربی مهد قرآن نورالزهرا(س) اراک، کارگاه آموزشی مفاهیم دینی مادر و کودک در کتابخانه شهدای سنجان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حمیده مومنی فراهانی مسئول کتابخانه شهدای سنجان به معرفی برنامه و کتاب‌های فاخر تربیتی کودک دینی پرداخت و سپس اعظم قربانی مربی مهدقرآن نورالزهرا(س) به زبانی ساده به آشنایی مفاهیم پایه ای دینی برای کودکان پرداخت.
قربانی در این کارگاه گفت: در اسلام به تربیت دینی و اسلامی کودکان، اهمیت زیادی داده شده و بیش از هزار روایت در مورد تربیت کودک از رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) موجود است.
وی افزود: پدر و مادر کودک باید با مطالعات مستمر، همواره نیازهای فکری فرزندان خود را شناسایی کرده و از راه صحیح، مجهولات و سؤالات او را پاسخ گویند و در مسیر تربیت دینی او گام بردارند.
مربی مهد قرآن نورالزهرا(س) گفت: با استفاده از برهان نظم با تبیینی ساده و با استفاده از بیان ساده‌ای از نعمت‌های بی شمار خداوند که در محیط اطراف کودکان وجود دارد، می‌توان وجود خدا و برخی از صفات او؛ مانند علم، قدرت و مهربانی را برای کودک اثبات کرد.
وی خاطرنشان کرد: مطالعه صحیح، زمینه ساز تفکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان است. خواندن کتابها و داستان‌های مختلف موجب شکل گیری ارزشهای گوناگون در ذهن کودک می شود، حساسیت او را رشد می دهد و احترام به دیگران در او شکل می‌گرد.
این کارگاه یکروزه با آموزش حدیثی از پیامبر(ص) و پرسش سوالاتی از کودکان و اهدای جوایز به آنان پایان پذیرفت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۵
مرضیه بخشنده

خانم مومنی مسئول کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت خانواده به سبک زندگی ایرانی-اسلامی در این کتابخانه خبر داد.

در این کارگاه  که در راستای آشنایی با مصادیق آسیب‌های اجتماعی و راه‌های کنترل آن برگزار شد، برنامه های فرهنگی کتابخانه وکتاب و نشریات مناسب این موضوع جهت ایجاد عادت و علاقه به مطالعه در مادران که نقش کلیدی در خانواده را ایفا می کنند، به شرکت کنندگان معرفی گردید.
مومنی در این خصوص گفت: تربیت دینی، فرزندان را با وظایف دینی و آداب شرعی آشنا می‌کند و فرد را به سمت خودشناسی و خداشناسی سوق می‌دهد و سبب دوری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود. به همین دلیل ضروری است والدین در این دوران فرزندان خود را در راه دیندار کردنشان یاری کنند.
در این نشست به بحث و تبادل نظر با شرکت‌کنندگان در خصوص راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز پرداخته شد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۰۹
مرضیه بخشنده

گزارشی از نشست های کتاب خوان که ۷۶۰ روز از آغاز آن می گذرد؛ نهالی که خیلی زود تناور شد با گذشت ۳ سال از اجرای طرح سلسله نشست‌های کتاب‌خوان، سرگذشت کتاب‌خوان از آغاز تا امروز مرور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ نخستین نشست کتاب‌خوان به میزبانی کتابخانه مرکزی تهران برگزار شد و این روزها در حالی وارد سومین سال برگزاری آن می شویم که تجربه برگزاری هزاران نشست کتاب خوان در ۷۶۰ روز را پشت سر خود می بیند؛ روزهایی پر از لحظات شیرین و دلچسب که کتاب در آن حرف اول و آخر را می زند. در ادامه تجربه ۷۶۰ روزه برگزاری نشست های کتاب خوان را مرور می کنیم.

ادامه مطلب را کلیک نمایید...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۴۱
مرضیه بخشنده

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بر اساس اعلام دبیرخانه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مهلت شرکت در این جشنواره تمدید شد. به‌این‌ترتیب دهم تیرماه، آخرین مهلت ارسال آثار در بخش مکتوب و بیستم تیرماه آخرین مهلت شرکت در بخش الکترونیک اعلام شده است.

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف گسترش فرهنگ رضوی و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم (علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام بابرکت دهه کرامت برگزار می‌شود.

طی این دوره از جشنواره ۶ عنوان کتاب در سه بخش‌ کودک، نوجوان و بزرگ‌سال و در موضوع‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) به مخاطبان عرضه شده است. در بخش کودک، کتاب «۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی، انتشارات به نشر معرفی شده است. کتاب‌های «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی، «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی، منابع معرفی‌شده ویژه بزرگ‌سالان است.

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به دو شیوه مکتوب و اینترنتی و در دو قالب فردی و خانوادگی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای دریافت منابع مسابقه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و یا نشانی اینترنتی www.iranpl.ir (دریافت فایل پی‌دی‌اف) مراجعه کنند.

همچنین به‌منظور وسعت و تنوع در شیوه برگزاری، امکان حضور علاقه مندان در قالب پویش کتابخوان مجازی نیز فراهم شده است که علاقه‌مندان می توانند با ارسال فایل ویدئویی و معرفی یکی از منابع مسابقه، به همراه هشتگ #کتابخوانی_رضوی و با شناسه @recive_ketabclip در سرویس پیام‌رسان تلگرام  در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

گفتنی است، ششمین دوره این مسابقه با مشارکت بیش از ۲۳۸ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۵
مرضیه بخشنده
 به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان، نشست کتاب‌خوان با حضور مادران خلاق و کودکان همراه با وسایل دست ساز در شهر اراک برگزار شد و شش عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت:

پی‌پر دندان‌هایش را مسواک می‌زند     ترجمه:‌ حسین فتاحی   /    ارائه دهنده:  یلدا ملکی؛    بازی با انگشت‌ها  سروده : مصطفی رحماندوست    /      ارائه دهنده: آیسان دلخواسته؛     کی بود؟ کی بود؟ بلند بود قدش هزار و چند بود     سروده :  ناصر کشاورز    /    ارائه دهنده: ستاره میرزائی؛     پیراهن یادگاری   نوشته:  مژگان شیخی    /    ارائه دهنده: محمدحسین سمیعی؛     این کیه و چه شکلیه؟‮‬‮‬    سروده : رها زادمهر   /   ارائه دهنده: ماهک سلیمی؛     درخت بادام    نوشته: مژگان شیخی   /   ارائه دهنده: زینب امانی.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۷
مرضیه بخشنده

جلسه معرفی و قصه گویی کتاب «ماه غریب من» ویژه هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نوشته مجید ملا محمدی با حضور تعدادی از اعضای کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک برگزار شد.
این کتاب، داستان زندگی امام رضا(ع) را در ۴ فصل بهشت مدینه، هشتمین آسمان، سفر به سرزمین غربت و تنهایی روایت می کند. هر فصل شامل داستان های کوتاه و زیبایی با موضوعات مختلف است. کتاب که به صورتی متفاوت نسبت به کتاب های دیگر، گردآوری شده و داستان های واقعی آن را خواندنی کرده است.
در پایان نیز مومنی مسئول کتابخانه شهدای سنجان به ارائه توضیحاتی در خصوص جشنواره رضوی پرداخت و از اعضاء برای شرکت در مسابقه جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۹
مرضیه بخشنده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۴۰
مرضیه بخشنده

یکی از فرصت هایی که برای شرکت علاقه مندان در هفتمین جشنواره کتابخوانی فراهم شده است، پویش کتابخوانی مجازی است. علاقه مندان به شرکت در مسابقه می توانند با ارسال فایل ویدئویی و معرفی یکی از منابع مسابقه، در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علاوه بر دو قالب مکتوب و الکترونیک که توسط دبیرخانه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان راه های شرکت در مسابقه اعلام شده است، به‌منظور وسعت و تنوع در شیوه برگزاری، امکان حضور علاقه مندان در قالب پویش کتابخوان مجازی نیز فراهم شده است که علاقه‌مندان می توانند با ارسال فایل ویدئویی و معرفی یکی از منابع مسابقه، در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.
بر این اساس افراد در هر گروه سنی با معرفی کتاب‌های متناسب با رده سنی خود، می‌توانند ویدئویی با حجم ۲۰ مگابایت (حجم متناسب با انتشار در فضای مجازی) به توضیح اجمالی پیرامون کتاب بپردازند؛ بخشی از کتاب را بخوانند؛ داستانی از کتاب را روایت کنند و یا با شیوه های جذاب کتاب را معرفی کنند.
فایل ویدئویی تهیه‌شده می‌بایست با هشتگ #کتابخوانی_رضوی به شناسه @recive_ketabclip در سرویس پیام‌رسان تلگرام ارسال شود.
علاقه‌مندان برای دریافت منابع مسابقه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و یا نشانی اینترنتی www.iranpl.ir  مراجعه کنند.


گفتنی است هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف گسترش فرهنگ رضوی و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم (علیهم‌السلام) و به مناسبت ایام بابرکت دهه کرامت برگزار می‌شود. طی این دوره از جشنواره ۶ عنوان کتاب در سه بخش‌ کودک، نوجوان و بزرگ‌سال و در موضوع‌های امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی (ع) به مخاطبان عرضه شده است. در بخش کودک، کتاب «۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی، انتشارات به نشر معرفی شده است. کتاب‌های «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی، «زندگی به سبک خورشید» نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی، منابع معرفی‌شده ویژه بزرگ‌سالان است.
برای دریافت اینفوگرافی حضور در پویش کتابخوان مجازی، هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اینــــــجا را کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۳۶
مرضیه بخشنده

با اعلام دبیرخانه همایش ملی مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران؛ مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۲۰ تیرماه تمدید شد مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش ملی مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی تا ۲۰ تیرماه سال‌جاری تمدید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، با توجه به استقبال و تماس های مکرر دانشجویان و کتابداران و با هدف بهره گیری از حضور و مشارکت تعداد بیشتری از متخصصان، صاحبنظران، اساتید و دانشجویان علاقمند به شرکت در همایش مهلت ارسال چکیده مقالات به دبیرخانه همایش ملی مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی  تا ۲۰ تیر ماه ۹۶ تمدید شد.

علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی همایش به نشانی comskills-esf.ir  نسبت به ثبت نام و ارسال مقالات اقدام کنند.

همایش ملی مهارت‌های ارتباطی برای کتابداران کتابخانه‌های عمومی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  طی روزهای هشتم و نهم آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۵
مرضیه بخشنده
به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک و با حضور دختران نوجوان، نشست کتاب‌خوان همای رحمت با محوریت شخصیت والای امام علی(ع) برگزار شد و شش عنوان کتاب به شرح زیر را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت:
قصه‌هایی از امام علی(ع) و یارانش با نگاهی به نهج‌البلاغه   نوشته: مژگان شیخی   /    ارائه دهنده:  ریحانه آقاخانی؛   سکوت آفتاب: ماجرای شهادت حضرت علی   نوشته: مهدی خدامیان آرانی    /   ارائه دهنده: فاطمه خانی؛    علی علیه السلام این روح بی نهایت   نوشته:  محمود شاهرخی   /    ارائه دهنده: سیما همتی؛   علی زیباترین سروده هستی   نوشته: مصطفی چمران    /    ارائه دهنده: تینا جعفری؛   حیات پاکان؛ داستان‌هایی از زندگی معصومان علیهم‌السلام   نوشته: مهدی محدثی    /     ارائه دهنده: فاطمه امیری؛   امیر گلها نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی(ع)   نوشته: حسین سیدی   /   ارائه دهنده: زینب خانی.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۰۸:۳۱
مرضیه بخشنده

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان و با حضور دختران نوجوان، نشست کتاب‌خوان در منطقه سنجان شهر اراک برگزار شد و هفت عنوان کتاب را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت:
لطیفه های شیرین ملا نصیر الدین    نوشته: مرجان کشاورز   /    ارائه دهنده:  زینب بابائی؛      قرض عبدالله   نوشته : مژگان شیخی    /   ارائه دهنده: ستایش باقری؛    خورشید نیمه شب    نوشته: مهدی شجاعی   /    ارائه دهنده: مبینا کلابی؛    14  قصه، 14 معصوم    نوشته: ح‍س‍ی‍ن‌ ف‍ت‍اح‍ی   ‌/    ارائه دهنده: فاطمه عسگری؛     امیر سکوت و عدالت   نوشته: مهدی مرادحاصل    /   ارائه دهنده: مهشید رفیعی؛    شمعدانهای نقره    نوشته: ویکتور هوگو    /   ارائه دهنده: مهشید سلیمی؛    ابوذر صحرانشین   نوشته: مژگان شیخی   /   ارائه دهنده: حدیث باباعبدالهی.

در خاتمه نیز مسئول کتابخانه شهدای سنجان جهت آشناسازی نوجوانان با برنامه ها و فعالیت های کتابخانه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش آموزان مقاطع ابتدائی و راهنمایی و آشنائی و تعامل آنان با کتابخانه، به معرفی منابع مسابقه کتابخوانی رضوی و نحوه شرکت در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی پرداخت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۹
مرضیه بخشنده

آیین قرائت جزء دوازدهم قرآن کریم عصر روز چهارشنبه با حضور قاریان ممتاز، کتابداران و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و اقشار مختلف مردم شهرستان اراک در مصلای این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مراسم جزءخوانی قرآن کریم با حضور کتابداران و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و خانواده‌های آنها و اقشار مختلف مردم در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد.

جزء‌خوانی قرآن کریم هرساله در ماه مبارک رمضان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، انس و توجه مردم به آیات روح بخش قرآن کریم و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی بین اقشار جامعه برگزار می‌شود.

احمدی سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در این خصوص گفت: این محفل زمینه‌ای برای تدبر در قرآن است زیرا مفاهیم و کلام تا در ذهن آدمی متبلور نشود در اعمال ما بروز و ظهور نمی‌یابد.

گفتنی است این آیین از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان همه روزه راس ساعت 18:30 در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شده و به صورت مستقیم از شبکه استانی آفتاب پخش می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۵
مرضیه بخشنده

با حضور جمعی از بانوان؛ برگزاری محفل انس با قرآن در کتابخانه شهدای سنجان

 در این مراسم نورانی پس از قرائت حدیث شریف کساء و زیارت عاشورا، یک جزء از قرآن کریم تلاوت شد.

 هدف از برگزاری این مراسم معنوی توجه هر چه بیشتر به قرآن کریم، ترغیب افراد به محافل قرآنی و ایجاد انگیزه در آنان، تقویت روحیه فرهنگی و دینی در خانواده‌ها و همچنین معطر نمودن فضای کتابخانه به نور تلاوت قرآن کریم در این ایام پربرکت عنوان شد.

در پایان نیز مسئول کتابخانه به معرفی خدمات و بخش‌های مختلف کتابخانه و نحوه شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۱۶
مرضیه بخشنده

نمایشگاه کتاب ماه رحمت در کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک کتابخانه عمومی شهدای سنجان اراک به مناسبت فرارسیدن ایام مبارک ماه رمضان، نمایشگاه کتاب رمضان ماه رحمت را بازنمایی کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۷
مرضیه بخشنده

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، علی اکبر احمدی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی به همراه روح الله پورمسیبی کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) کرهرود، کتابخانه شهدای سنجان و کتابخانه دکتر مهین حصیبی شهر اراک بازدید کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در بازدید از کتابخانه شهدای سنجان نیز از فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه بازدید کرد و در خصوص بهبود سیستم دوربین مداربسته این کتابخانه دستوراتی را صادر نمود.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۲۳
مرضیه بخشنده
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۴
مرضیه بخشنده


این چند کتاب رمضان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان پوستر «این چند کتاب» با عنوان «یا غافر الخطایا» و با معرفی ۹ کتاب در قالب‌های متنوع و متناسب با حال و هوا و نیازهای مؤمنان و روزه‌داران، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر شد.

«این چند کتاب» ویژه ماه مبارک رمضان مطالعه آثاری همچون «آداب المریدین» نوشته محمد روحی، «با من تماس بگیرید» نوشته مهدی خدامیان‌آرانی، «حکمت عبادات» نوشته آیت‌الله جوادی‌آملی، «رسائل بندگی» نوشته آیت‌الله مجتبی تهرانی، «رمضان، دریچه رؤیت» نوشته اصغر طاهرزاده، «متقین (شرح خطبه متقین نهج‌البلاغه)» نوشته سیدمهدی شجاعی، «ضیافت حقیقی» نوشته آیت‌الله محمد شجاعی و «قدیس» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی را در ایام پربرکت ماه رمضان پیشنهاد می‌کند. همچنین در این مجموعه کتاب «چرا خدا چنین کرد؟ (مجموعه ۶ جلدی برای رده سنی کودک و نوجوان)» نوشته غلامرضا حیدری‌ابهری ویژه مخاطبان کودک و نوجوان معرفی شده است.

گفتنی است، مجموعه پوسترهای «این چند کتاب» از جمله قالب‌های ترویجی خواندن است که به ابتکار اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی طراحی، تولید و توزیع می‌شود.

برای دسترسی به محتوای معرفی کتاب‌های «یا غافر الخطایا» اینجـــا کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۰۲
مرضیه بخشنده

به همت مسئول کتابخانه شهدای سنجان، مسابقه نقاشی رضوی با حضور کودکان مدرسه پسرانه پانزده خرداد و مدرسه دخترانه شهید هاشمی و همچنین  مهدهای کودک ماهان، گلهای زندگی و خانه نورالزهرا(س) منطقه سنجان شهر اراک برگزار شد.
در این مسابقه که با شور و نشاط فراوان کودکان و ایجاد رقابتی سالم بین آنها برگزار شده بود، اعضای کودک می‌بایست بر اساس کتابهای مسابقه، گوشه‌های از زندگانی امام رضا(ع) را بر روی کاغذ به تصویر بکشند.
وی افزود: هدف از انجام این برنامه شناساندن بیشتر زندگی آن امام بزرگوار به کودکان، تشویق اعضای کودک به کتابخوانی و معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی به اعضاء و ایجاد نشاط برای کودکان می باشد.
مسئول کتابخانه شهدای سنجان ادامه داد: خوشبختانه این مسابقه با استقبال خوب اعضای کودک مواجه شد و امیدواریم با ایجاد انگیزه در نونهالان، کتاب‌های کودک مناسب این رده سنی بیش از گذشته خوانده شود.




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ خرداد ۹۶ ، ۰۷:۵۶
مرضیه بخشنده

مسئول کتابخانه شهدای سنجان به معرفی مجموعه کتاب فاتحان خرمشهر در جمع دانش‌آموزان مدرسه پانزده خرداد اراک پرداخت.

در راستای گرامیداشت روز آزادی خرمشهر و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای ایثارگر جمهوری اسلامی ایران در طول دفاع مقدس، حمیده مومنی مسئول کتابخانه عمومی شهدای سنجان به معرفی مجموعه کتاب فاتحان خرمشهر در جمع دانش آموزان مدرسه پانزده خرداد پرداخت .
مسئول کتابخانه شهدای سنجان در پایان علاوه بر معرفی خدمات و بخش های مختلف کتابخانه و بیان شرایط عضویت درکتابخانه، دانش آموزان را به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی تشویق نمود.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۶ ، ۲۰:۱۵
مرضیه بخشنده

نورسیده‌های 21 با معرفی کتاب‌های تازه ‌رسیده به کتابخانه‌ها، محتوای بسیار مناسبی برای بهره‌مندی کتابداران در ارائه مشاوره بهتر به اعضا و مراجعان است که مخاطبان می‌توانند با آشنایی و شناخت اولیه‌ای که از موضوع و محتوای کتاب پیدا می‌کنند در انتخاب موضوع مورد علاقة خود تصمیم بگیرند.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مجموعة نورسیدة 21 در سه بخش با عنوان‌های «بیشتر بخوانید» با معرفی 13 عنوان کتاب، «بخوانید» با معرفی 23 عنوان کتاب و «بدانید» با معرفی 45 عنوان کتاب راهی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور شد.


این بسته شامل موضوع‌های ادبیات (شعر، قصه و رمان، دانش‌های ادبی، طنز)، روانشناسی: (تربیت فرزند، روانشناسی موفقیت، مادر موفق، خانواده موفق) کودک و نوجوان (علمی، طب و سلامت و تغذیه، تاریخ (تاریخ ایران، تاریخ اسلام، تاریخ اروپا، تاریخ مقاومت، زندگی‌نامه معصومین علیهم‌السلام)، هنر (کمیک، طراحی، هنرهای تجمسی)، دفاع مقدس، سبک زندگی، جغرافیا، معضلات اجتماعی، علوم سیاسی، علمی، دین، آموزشی و فلسفه است.


این بسته‌ها علاوه بر معرفی کتاب‌های تازه‌ رسیده به کتابخانه‌ها، محتوای بسیار مناسبی برای بهره‌مندی کتابداران در ارائه مشاوره بهتر به اعضا و مراجعان است که مخاطبان می‌توانند با آشنایی و شناخت اولیه‌ای که از موضوع و محتوای کتاب پیدا می‌کنند در انتخاب موضوع مورد علاقة خود تصمیم بگیرند.


بین الغزلین (شعر)؛ تحصیلات با طعم شکلات (راهکارهای افزایش انگیزه برای تحصیل)؛ سه کاهن (رمان)؛ فرهنگنامه نجوم و فضا (علمی، جوان و بزرگ‌سال)، فشار خون بالا به زبان آدمیزاد (طب و سلامت)؛ کلیدهای پرورش کودک تیزهوش (تربیت فرزند)‌؛ هنر مدرن (هنر) از‌جمله کتاب‌های خواندنی و جذّابی است که در این شماره مخاطبان با آن‌ها آشنا می‌شوند.


گفتنی است این بسته، دومین بستة نورسیده‌ها در سال 1396 است که به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال می‌شود.


برای دریافت نورسیده‌های 21 اینـــــجا را کلیک کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۵
مرضیه بخشنده