وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

به همت کتابخانه عمومی شهدای سنجان نشست کتاب‌خوان ویژه مادران و کودکان شهر اراک برگزار و هفت عنوان کتاب با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشت.

کتاب‌های «در این نشست رفتم بالا انار بود»،«رفتم بالا سیب بود» و «رفتم بالا مورچه بود» سروده‌ ناصر کشاورز در این نشست توسط رحیمه صفری جمال‌آبادی، سمیه سادات رضایی و فاطمه بندی با تصویرگری آزاده معزی معرفی شد.

کشاورز در این مجموعه اشعار درباره‌ اشیا‌‌ و موضوعات مناسب بچه‌ها با نگاهی بازیگوش و کودکانه سروده است، خیال در این شعرها کودک را با خود به فضایی فانتزی می‌برد و با نگاهی نو دنیای اطراف را به او نشان می‌دهد.

این مجموعه از شعرهای ناصر کشاورز، شاعر صمیمی کودکان ایران و سرشار از بازیگوشی کودکانه است، این شعرها هم به کودکان لذت می‌دهد و هم ذهن آنان را به دنیاهای نو باز می‌کند.

کتاب «بازی با انگشت‌ها» سروده مصطفی رحماندوست توسط مرضیه محمدی دعوت شد.

این کتاب تلفیق شیرینی از شعر، بازی، قصه و نمایش است که هر کدام ابزار مناسبی برای آموزش به کودکان است، انگشت‌ها در هر قصه از این کتاب، وارد ماجرای تازه‌ای می‌شوند و به بازیگرانی جدید، جاندار و زنده تبدیل می‌شوند.

 راهنمای اجرای هر بازی در هر صفحه با حروف کوچک‌تر آورده شده است و هر قطعه شعر همراه با روش قصه‌گویی، چگونگی انجام آن بازی را در اختیار مادر، پدر، آموزگار یا مربی کودک قرار می‌دهد.

در دست گرفتن دستان کودک توسط مادر یا مربی، ارتباط روحی و عاطفی میان آن‌ها را قوت می‌بخشد که وجود این ارتباط از نیازهای مهم در رشد عاطفی کودک به‌ ویژه گروه سنی الف و ب به شمار می‌رود.

 شنیدن همزمان قصه و بالا و پایین بردن انگشتان کودک ضمن بازی، سبب تقویت قدرت عضلات و مفاصل او می‌شود و میان حرکات انگشتان دست و تجزیه و تحلیل مغز کودک، ارتباط و هماهنگی ایجاد می‌کند.

کتاب «شعرهایی برای دختر بچه‌ها» سروده‌ مریم اسلامی نیز در این نشست توسط سما بیگی معرفی شد.

این کتاب دارای شعرهای زیبا و آهنگین دخترانه است که با ریتم شادی که دارد می‌تواند لحظاتی خوش را برای خواننده به ارمغان آورد.

«می‌می‌نی الهی بد نبینی» سروده‌ ناصر کشاورز نیز توسط مرضیه رضایی معرفی شد.

مجموعه کتاب‌های «می‌می‌نی» قصه‌های منظومی از بچه میمونی بازیگوش و شیرین است. در هر کتاب مشکلی رفتاری از «می‌می‌نی» سر می‌زند و یا حادثه‌ای برای او پیش می‌آید که در نهایت تجربه‌اش بیش‌تر می‌شود.

در این کتاب «می‌می‌نی» با کبریت بازی می‌کند و با خطر آتش آشنا می‌شود.

در این نشست همچنین کتاب «قابلمه‌ای که خسته شد و شش قصه‌ی دیگر» نوشته فروزنده خداجو توسط حمیده مومنی معرفی شد.

این مجموعه شامل قصه‌هایی برای کودکان ۶ تا ۱۰ سال است که هر کتاب شامل هفت قصه با تصاویری رنگی و زیباست، هر جلد از کتاب‌های این مجموعه برای یک هفته در نظر گرفته شده‌اند و مجموعه کامل آنها یک سال را در بر می‌گیرد.

از جمله ویژگی‌های این مجموعه ایرانی بودن هر 365 قصه‌ است، دو داستان‌هایی که هریک از آنها در حال و هوا و موقعیت‌های متفاوتی شکل گرفته‌اند.

قصه‌هایی که گاهی زندگی پرنده‌ها و دیگر ساکنان جنگل و گاهی گوشه‌‌ای از زندگی اشیایی همچون میز و صندلی را به تصویر می‌کشد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۱
مرضیه بخشنده