وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

در آستانه سالروز رحلت جانگداز رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، برای آشنایی بیشتر با آن رهبر فرزانه، و درس‌آموزی از راه و روش زندگی ایشان نشست کتابخوان ویژه خواهران بسیجی در پایگاه بسیج زینبیه8  با محوریت شناخت اندیشه های امام خمینی (ره)برگزار شد.

در این نشست 6 نفر کتابهای خوانده شده خود را معرفی کردند.

کتاب «درس هایی از امام (5 نامه اخلاقی عرفانی)» توسط خانم ایلاف فرسانی معرفی شد. این کتاب بیانگر گوشه‌ای از سبک زندگی امام امت(ره) در عرصۀ فردی و اجتماعی است وهمچنین متناسب با جامعه امروزی است چرا که در قالب این کتاب دو ویژگی بارز قناعت و ساده زیستی که در زندگی امام (ره) موج می‌زد، را  بررسی کرده است.

کتاب «اخلاق در خانواده» توسط خانم رضوان اسفندیاری معرفی شد .این کتاب توسط انتشارات تسنیم در سال1389 منتشر شده است. با مطالعه این کتاب میتوانیم با سبک زندگی امام خمینی آشنا شویم. رفتار و منش امام خمینی(ره) در خانه و در برخورد با اعضای خانواده، مصداق و نمونه اعلای خلق نیک اسلامی است و جایگاه رفیع علمی و سیاسی ایشان و زندگی در کسوت مرجع شیعه و رهبری ایران اسلامی، مانع دقت‌ها و ظرافت‌های ایشان در تنظیم امور خانه و رابطه دوستانه و مؤثر با اهل خانه نبود؛ به طوری که حافظه نزدیکان ایشان، سرشار از نمونه‌ها و مثال‌های متعددی از رفتار کریمانه و بزرگوارانه ایشان است و این نمونه‌ها می‌تواند دریچه و راهنمایی باشد به سوی سبک زندگی دینی.

کتاب «شهاب سبز» نوشته علیرضا متولی توسط خانم دنیا آژیراک معرفی شد. کتاب شهاب سبز- حکایت زندگی امام خمینی(ره) به نویسندگی علیرضا متولی توسط انتشارات کتاب های قاصدک منتشر شده است.

این کتاب زندگینامه امام سید روح الله موسوی خمینی (س) برای نوجوانان و جوانان است.

کتاب«امام و دفاع مقدس» نوشته حسن کشور دوست توسط خانم زهرا قاسمی معرفی شد.این کتاب حاوی خاطرات رزمندگان دفاع مقدس با امام خمینی(ره)است.یکی از خاطرات شیرین رزمندگان دیدار امام بود.

کتاب«درسهایی از امام پنج پیام تاریخی» نوشته رسول سعاتمند توسط خانم زهرا شعبانی معرفی شد. کتاب مجموعه ای است از پنج پیام مهم و تاریخ ساز امام خمینی (ره) که هرکدام تأثیرات داخلی و بین المللی ویژه ای برجای گذاشته است. منشور روحانیت که دستورالعملی برای امروز و فردای حوزه های علمیه است، منشور برادری راه کار و روشن کننده مسیر جناح های مختلف درون حاکمیت است، پیام به گورباچف که در آن از پیش بینی فروپاشی کمونیسم و لزوم توجه به اسلام سخن گفته شده است، منشور برائت که پیام به حجاج ایرانی و تبیین برائت به عنوان یکی از ارکان توحیدی و از واجبات سیاسی حج بود و بالاخره پیام درباره قبول قطعنامه سازمان ملل که به ختم جنگ انجامید و در آن خطوط مبارزه همیشگی با استکبار جهانی ترسیم گردیده است.

کتاب «ماه تابان»نوشته حسن کشور دوست توسط خانم نرجس فریدونی معرفی شد.این کتاب که مختصری از زندگی امام خمینی(ره) است شما را از نزدیک با زندگی و شخصیت امام آشنا میکند.در دوران تبعید با وجود دور بودن از ایران باز هم به فکر کشور و مردم بودند،در دوران کودکی و جوانی ،ایشان با سختی های فراوان باز هم استوار و محکم بودند.ما مردم ایران مدیون رشادت های امام خمینی(ره)هستیم و امیدوارم ادامه دهندگان راه ایشان باشیم و باعث شادی روح بزرگ ایشان باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۰
مرضیه بخشنده