وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

امروز کتابخوانی و علم آموزی .نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است . ( حضرت آیت الله خامنه ای )

وبلاگ کتابخانه عمومی شهدای سنجان

کتابخانه شهدای سنجان با ارائه خدمات گوناگون درخدمت مراجعین محترم می باشد.
از جمله این خدمات شامل:
1.امانت کتاب در زمینه های مختلف و مورد علاقه مراجعین گرامی
2.ارائه نشریات در موضوعات گوناگون
3.ارائه کتب درسی مناسب کنکور کارشناسی و ارشد
. 4.داشتن بخش کودک مجزا همراه با کتابها، مجلات و وسایل سرگرمی کودک
5.ارائه خدمات مرجع
6.سالن مطالعه
7.ارائه اینترنت رایگان برای اعضا کتابخانه
8.انجام تحقیقات دانش آموزان
9.برگزاری کلاسهای آموزشی و تفریحی ویژه کودکان و نوجوانان
مراجعین گرامی می توانند با عضویت در کتابخانه، به مدت یکسال از تمامی خدمات کتابخانه بهره ببرند.

بایگانی
نویسندگان

همزمان با هفته گرامیداشت مقام جوان، نشست کتاب‌خوان جوانان در کتابخانه عمومی شهدای سنجان شهر اراک برگزار شد.
در این نشست 6 نفر از اعضای جوان کتابخانه، کتاب‌های مورد علاقه خود را معرفی کردند.
لیلا غلامی به معرفی کتاب «همسفر شهدا» پرداخت. این کتاب زندگی‌نامه و خاطرات با ارزش سیدعلیرضا مصطفوی است. وی یکی از بسیجی‌های مخلص بوده که فرماندهی یکی از پایگاه‌های بسیج را بر عهده داشته و اقدام به حرکت‌های فرهنگی و آموزه‌های دینی و مذهبی در راستای خط امام و راه شهدا می‌کند و در این راه به دستاوردهای ارزشمندی می‌رسد که افکار و راه ایشان برای هر جوانی الگویی بسیار خوب و مناسب می‌باشد.
کتاب «سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی توسط دنیا آژیراک معرفی شد. این داستان روایت است از پسری که بسیار درسخوان است ولی به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند به درسش ادامه دهد و ترک تحصیل می‌کند و به کارهای خلاف می‌پردازد و به همین دلیل گروه ساواک او را دستگیر می‌کند که بعد از دستگیری به باطن پست و نیت بد ساواک و رژیم پهلوی پی می‌برد و از آن روز به بعد تصمیم می‌گیرد برای از بین بردن این رژیم هر کاری کند. بعدها با افراد انقلابی و امام خمینی(ره) آشنا می‌شود که در همین راستا به ضرب گلوله یکی از مامورین ساواک شهید می‌شود.
کتاب «بلندی‌های بادگیر» نوشته امیل برونته توسط هاجر مومنی معرفی شد. امیل برونته یکی از نویسندگان بزرگ انگلیسی در خانواده‌ای مذهبی بدنیا آمد.کتاب «بلندی‌های بادگیر» یا «عشق هرگز نمی‌میرد» جزء برترین و دوازده کتاب برتر جهان شناخته شده است. این کتاب در مورد مردی است که در جوانی عاشق زنی شده که این عشق نافرجام می‌ماند و ادامه داستان رفتارهای روانشناختی این مرد را در طی زندگی‌اش با دیگران به سبب عشق نافرجامش بیان می‌کند.
کتاب «مردم فقیر» نوشته فئودور داستایوفسکی توسط فاطمه مومنی معرفی شد. این کتاب داستان مرد خیرخواه و فقیری است که با توجه به فقر مالی به دختر یتیم و فقیری کمک مالی می‌کند و این مسئله را حتی از آن دختر و اطرافیانش پنهان نگاه می‌دارد. او معتقد است انسان هر قدر هم فقیر باشد باز هم می‌تواند دل کسی را شاد کند زیرا خداوند درون قلب هر انسانی نیرویی قرار داده است که هیچ شیاطینی نمی‌تواند به آن نفوذ کند و آن چیزی نیست جز کمک کردن به دیگران.
کتاب «دا» نوشته سیده زهرا حسینی توسط خدیجه نوری معرفی شد. این کتاب برگرفته از خاطرات و وقایع زندگی خانم سیده زهرا حسینی است. نویسنده این کتاب که در آن زمان دختر نوجوان شجاع و عاقلی بوده که با توجه به سن کم در غسالخانه اقدام به تطهیر شهدا می‌کند و حتی پیکر برادر و پدر شهیدش را دفن می‌کند. زندگی سیده زهرا از ابتدا تا انتها پر از فراز و نشیب بوده است که به خواننده نتایج صبر، مقاومت و فداکاری را نشان می‌دهد.
کتاب «جزیره ساخالین» از آنتوان چخوف توسط مریم مومنی معرفی شد. کتاب جزیره ساخالین یکی از سفرنامه‌های آنتوان است. که به نوع سبک زندگی ساکنین این جزیره پرداخته است و در مدتی که آنجا اقامت داشته به جمع آوری و نگارش این کتاب پرداخته و در نهایت چکیده این کتاب اشاره به آموزه‌های فرهنگی هر قوم و تاثیر مادیات بر زندگی و شکل‌گیری شخصیت افراد دارد.
در ادامه کتاب‌های کتاب‌خوان اردیبهشت ماه به حاضرین معرفی شد و شرکت کنندگان از نمایشگاه کتاب‌ جوانان و همچنین بخش‌های مختلف کتابخانه بازدید کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۰
مرضیه بخشنده